Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Håller med övriga talare, bra annons :-D

KL

Funderar på att sluta på ridskolan.. Till hösten läs jag inte kunna rida mkt iaf dåjag blitt på tjocken.
Samt att jag ridit en gång för Per och det jag lärt mig ratade han totalt. Förstod att det inte var helt ok för min häst gillade inte att bli ryckt i munnen.

Samt att det är mkt nämre till Per och tiden är ungefär densamma.

Har också varit inne på att göra mig av med hästarna med tanke på att tiden inte räcker som jag vill och bråk hemma..
Suck...

Ja, det är skit med dessa saker som lärs ut. Jag har också mött på olika konstiga träningssätt. Inte nog med sadeldjungel, det ska va tränardjungel med. Tiden = priset?

Blir Elmer såld så paxar jag Spirre i ett år! :angel:

Lätt!! Ta honom bara :-D

Priset blir högre men jag menade att det tar lika lång tid att lasta mm och åka till Per som det tar för mig att åka till Eksjö :-)

Pratade med Per idag och vi diskuterade andra modeller.
Dock verkar det som att alla de är svåra att få tag på! Ingen som har en Longhorn Super Star Reiner liggande?? :-P

Jo den verkar stå sig, fått ett intressant mail nu, de ska komma och titta nästa vecka som det låter. Blandade känslor.

Zassoo: Ja, en sån! Supervackra och helt lagoma åt mig.

Klasselover: Köp min, den är bred, kort och billig :angel:

Hur går det med din försäljning? Har du annonserat på flera ställen? Vi kan ju följas åt i säljprocessen.

Sedan måååste jag få flika in ( är newbie sålänge häst står kvar ( och kanske lite till sedan ) ) att jag hittat en lägenhet idag! Kollade på två men en var helrätt. Mycket liten med 27 kvadrat och kokvrå, men mysig och ptja, Mig helt enkelt. Köpt lite prylar dit idag, bland annat en växt till det enda fönstret. Dyr-Myrten fick den heta, han skulle ha båda hus, jord och sprayfärg till krukan. Så nu är garageuppfarten blå och den flammiga krukan full i fingeravtryck :D

För lång tycker inte jag att den är. Tycker att den ser trång ut, svårt att säga 100 på bild.
Har en sadel som förmodligen är för smal, men den är lite svängd, som du skulle kunna få prova, den ligger dock över din budget.

Tycker som dig, den ser för smal ut. Ligger "ovanpå" och inte an hela vägen. Hur bred är den Klasse?

Precis som ni säger känns det som att den ligger ovanpå, den kommer inte ner på ryggen. Full quarter är den. 15" funkar lagom, skulle nog kanske kunna ha 14" med. Ang längden antar jag att jag bara är van vid engelska sadlar, även om jag vet att det inte blir något tryck bakom conchosen så känns det som att även den är långt bak.

Jag har fått lära mig att skirten ska inte gå längre bak än flanken, eller ja, bakom virveln.
Man får vara lite uppmärksam för en del hästar kan bli irriterade av den även om den slutar innan, så det är individuellt.

Det viktiga är att bommen inte är för lång. Om du känner på skirten, kan du känna var bommen börjar/slutar.

Naturligtvis får man anpassa sig om hästen blir irriterad på skirten eller så, men tryckmässigt är det bommen som gäller (precis som med engelska sadlar).

Jag slår ett slag för ROCKING R :love:! (Nån som är förvånad?) Garland kan ju funka med.... och de är lite billigare. Vart i landet bor du? (Jag har två hemma nu och grannen har en till salu.)

Kl.
Idag ska jag slapprida Elmer ner till dressyrgrannen och prata skit på ridbanan. Tänkte att mamma kanske vill rida sin pållis själv idag :angel: Kanske jag kan få nått nytt foto till annons.... Får se, får se.

Ubbe går somsagt på butta. Tid på klinik är bokad den 3e Juli om han inte blir bra av buttan.

Visst är det så :-)

Min sadelutprovare sa att det inte gör jättemkt om bommen är något längre, (Eng sadlar ska ju inte ligga längre bak än sista revbenets infästning) då en westernsadel som ligger bra har större yta att fördela ut trycket på.

Jag är inte förvånad ;-)

Dina är fqh va?? Grannens med??

Klasse: Jag bor utanför Tranås, hojta om du vill prova.

Jajamen, fqhb allihopa. Jag står inte med några hästar i ponnystorlek här inte ;) Haha. Jag lovar att jag hojtar till om jag får nys om en qh vi kan testa!

Vad beräknar du att Spirre väger förresten? Veterinären här säger 500kg på Ubbe. (Som förövrigt varit ute och brallat satan i hagen, pappa fick tag på honom genomsvett och dan... Jäkla häst som drar upp staketstolp.)

Busen där!!
Hoppas att det inte blir värre nu bara!

O ja du, jag skulle nog räkna på 400-450 kg kanske?

Tycker det där är så svårt :-P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar