Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Absolut, vi är redo :D Finns plats för en till på vagnen, men då får vi ta maratonvagnen tror jag minsann, blir liiiiite trångt på speedcarten :p

Såg nu att det är nästa helg som det är westerntävlingar på HC (för ni menar väl high chaparal ? ). Är det nästa helg ni ska dit i så fall? Jag är riktigt sugen på att åka! Jag har 4,7 mil dit bara, 47 min ska det ta att köra, närmare än jag trodde. Ska kolla med en kompis, men jag tror nog jag åker dit en sväng.

Åh vad kul, finns det fler som kör här :laugh: Min grabb älskar att bli körd, kör iallafall ett par ggr i veckan :)

Hade mer än gärna åkt ner till HC, tar väl en 2 timmar nånting, men det får bli nästa år :)

Kan bjuda på ett par bilder på min guldklimp nu när vi är nya här i tråden! Har precis sålt iväg min dressyrsadel och bluefish's sadel landar förhoppningsvis här i veckan, nu konverterar vi helt :D Även om vi numera kan klassas som westernekipage kommer jag aldrig överge mina älskade reptyglar :angel: En dressyrkompis till mig som rider på bilden! Vi är verkligen newbies på ridnivån, vi har bara skogsmullat innan som sagt och vi har först nu börjat jobba med en långlåg form, han knäpper hellre av i nacken och går bakom hand, så vi jobbar på :)

96677_1340476287.jpg

Åså en körbild!
43550_1340570223.jpg

kl

Eureka! Hela dagen idag har jag ägnat åt att försöka få igång nya fiberbredbandet. Mamma hade inte bytt låda så vi hade vårt gamla adsl tills idag då det sa upp sig. Efter många svordomar, huvuddunkningar i sängen och " ARGH! " gick det äntligen igång.

Men helt glad är jag inte. Åkte in och lämnade ett jobbpapper hos hyresvärden imorse. Men tanten som fick det var tydligen inte kapabel att delegera det vidare, så jag fick ett sms att jag inte fick skriva på något kontrakt eftersom pappret inte var inlämnat. JOHO. Ska dit och bråka imorgon. Sedan måste jag adressändra ( ååååh vad jobbigt ) och ringa till de företag som skickar brev till mig imorgon. Och skicka sadeln, men det går snabbt. I övrigt - jag klippte mig idag och handlade hårprodukter för en tusing. Känns riktigt bra att lägga pengar på sig själv.

Edit: Jo just det, har en OnT-update. Fick ännu ett mail på annonsen idag. Från ett par som ridit 2 resp 3 år. Undrade om hon var en bra nybörjarhäst :p

Hon som provred och blev frälst har hört av sig igen! Hon kommer troligtvis ut imorgon. Så håll tummarna att Elmer fortsätter frälsa ;-)

Idag red jag Casper lite. Det är visst sant att han lärt sig sidepass, både höger och vänster över bom! Duktiga, duktiga lurver! Första försöket på grinden gick sådär, kunde inte stänga. Andra försöket gick super! Provade även lite slalom på låtsas-en-hand och johorrohörrni, det gick det med även om det absolut inte va perfekt!

Eh eh Ubbe ja. Sista dos igår kväll. Nu inväntar vi resultat.

Det va väl allt från mig antar jag? Hoppas allt är väl med er!

Kan dra en snabb genomgång av mina hästar till er nya. Elmer, arabvalack, världens snällaste. Vi sadlade om tillsammans vintern 2011 ungefär. Är till salu i dagsläget då vi inte matchar hundraprocentigt. Synd då han har sjukt mkt potential... Sen har vi Ubbelibubb, solid paint 4 år. Haft honom sen 2,5, köpte som 3 åring. Min själsfrände. Allround-stam med mycket cutting/reiningblod. Går under smeknamnet "adhd". Mammas häst, Casper. Nordsvensk bruksvalack, 5 år. Köpt som 2 åring. Familjens lurverpelle!

Ubbes mål 2012. Bli frisk. Starta klubbtävling 1 aug, eventuellt en till 14 aug. Paintchampionatet första helgen i oktober.

Mamma och Casper satsar på debut 1 aug, trail.

Blir inte Elmer såld satsar jag på samma tävlingar som Ubbe men SM istället för championat.

Jag är en såndär som måste träna och tävla för att behålla det brinnande intresset!

KUL! :bump: Trodde hon skulle pysa iväg utan att höra av sig mer ett tag. Jag har spekulanter i helgen jag med. De verkar riktigt vettiga, och angelägna. Hoppas även min frälser. Men det gör hon nog, hon är ju så satans söt. Och tjock.

Har fått hem en ny häst. Ska ha på foder i 1 år för eventuellt senare köp. (hoppas dock på köp)
Hon är 4 år så vi ska lära oss ihop, och försöka komma ut på lite tävlingar. Blir Trail och så kanske vi kan våga oss på nån kogren.

Hon heter
BOBS ROYAL STAR
33140715.jpg
[/url][/IMG]

Ja, ett tag trodde jag med det. Men hoppet är ju det sista som lämnar människan.

Alltså hörrni, Ubbe verkar vara bättre. Tar för sig mer. Ska kolla igen ikväll (2 dygn efter medicinering). Tänker nog ta ut veterinär i slutet på veckan för friskförklaring eller beslut om klinikbesök. Säkra före det osäkra osv. Gulleplutten.

Japp. Ska bli så kul och komma igång med träning och försöka ta sig ut på tävlingsbanan. Får börja smått så kanske det går bra. jag blir lätt nervös när nån tittar på när ja rider, så då blir de kortslutning.

Det kommer gå bra Hanna, bara du är envis med att försöka och träna om och om igen. Har du någon speciell tränare du tänker använda? Pepp pepp, hurra hurra- från mig!

Cahs och bluefish : håller tummarna för er båda att det går bra med pållarna och spekulanterna.

Volvo: Fin hon är, stort lycka till med henne!

Lite dåligt med ridning här men vi kör desto mer för att få upp flåset (och få bort magen).

Idag körde vi 1 mil, längsta rundan i år, äntligen kan man ut på de rundorna jag brukade köra med min gamla fjording. Tog förvisso drygt 1,5 h men så körde vi 8 km igår också så han var lite trött efter det men nu kan det bara bli bättre :) Bjuder på en dagsfärsk bild (på en pålle som inte hade lust att stå still när matte väl satt sig ;) ).

lill1.jpg

Ja jag hoppas det kommer bra, vi får lära oss ihop och se om vi kommer ut på lättare tävlingar nästa år. Nu ska vi lära känna varandra och börja träna lite smått. Japp har en tränare på g. Ska se när han har tid bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 690
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar