Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Hoppar in här jag med :-) har köpt en Paint och ska skola om mig :-) går just nu på westernridskola! Jättekul verkligen :-D

Tack! Ja han är så sööööt :love: :D Världens bästaste häst.

Kusken i mig har tagit plats över ryttaren i vinter ;) Har bara kört timmer och vagn hela tiden typ.
Nu ska det nog bli andra bullar :)

kl

Hej allehopa! Har haft karlbesök så inte blivit jättemycket bukande. Men jag red i onsdags, gick kanonbra. Var på banan för en gångs skull, på tränarens inrådan. Vi gjorde samma saker som på träningen, tempoväxlingar och stor volt. Hon bryter gärna ut från volten och springer till sällskap ( vare sig det är häst eller människa ) men blir allt bättre! Skrittade av i slalomanda. En liten film från sista skritten och några bilder! Nu ska jag läsa ikapp :D

http://www.youtube.com/watch?v=imAD_pv1JTg

bn2.jpg

bn24.jpg

bn19.jpg

ps. Jag har fortfarande engelska tyglar :angel: Men tränaren och jag kom överens om att jag kan fortsätta så, att skola om mig och lära hästen samtidigt kan bli pannkaka

Nu tycker jag att ni ska ta med ett par delade tyglar hem, sätta fast dem fram i en stol (framför tvn?) och lära er hur ni ska handskas med dom. Korta, läng och känn! Passa på att sätta fast dem i ett bett med så ser ni ju vad som händer när ni gör nått, det är alltid bra att veta.

Kul med film på er. Ni har utvecklats sen i höstas! Fråga bara, sitter du alltid ner i traven? Jag rider lätt på Ubbe så mycket jag bara kan, enda gången jag är ursäktad är i joggarbetet för ptja, det går inte rida lätt så sakta och hitta ett flyt. Har jag min engelska sadel så står jag även alltid upp i galoppen, han rör sig så himla mycket och jag vill inte störa. Dessutom blir ju signalerna sakta in, stanna tydligare från lättridning till nedsittning-stopp.

KL

Tycker det är mkt enklare att hålla koll på ett par tyglar med tunga, rejäla ändar, kan vara en idé att prova. De hänger liksom mer av sig själva och det blir lättare att ge små, små hjälper, blir så lätt flaxigt och sladdrigt med smala lätta tyglar tycker jag ;)

Kul att du tycker det! Jag både sitter och står, beroende på tempo och vad jag vill åstadkomma! Driver jag rider jag lätt tex. Står i galoppen för att frigöra ryggen nu i börja.

Annars säger jag som egonson, riktiga tyglar så byter jag, hehe! Mina är värdelösa, flyger för minsta vindpust.

Så, nu kommer filmen från igår. Tänk på att det är ett otroligt framsteg att jag sitter i en dressyrsadel och rider igenom ett program. Hade han gått och taktat igenom programmet som en åsna, rallybil eller giraff hade jag varit stolt med, för det handlar bara om att jag ska komma över min ångest.

Så luta er tillbaka, ställ undan kaffekoppen och låt skrattet flöda!
http://www.youtube.com/watch?v=HvAN-7fY-3c&feature=youtu.be

(Här ser ni även hur jag mycket tygel jag har mellan händerna så som Eva pratade om. Man lär sig om man är envis, man måste bara låta sig själv få lite för mycket tygel, samla upp och korta upp och fixa till dem med jämna mellanrum. En vacker dag ser man ut som ett frågetecken när det känns naturligt.)

NU har jag tagit mig tid att kolla på filmen, försökte förut men då satt jag på bussen och hade dålig 3G-täckning så det gick inte så bra :p

Jag tycker inte alls det såg så dåligt ut! Däremot syns det (om man jämför med filmen från clinicen) att ditt självförtroende är mycket högre i en westernsadel! Elmer ser även ut att trivas bättre men det kan ju mycket väl vara ett resultat av att du spänner dig. Spänd ryttare = spänd häst. Oavsett så tycker jag fortfarande att du är jättemodig som utmanar dig själv såhär! :bow:

kl

Hej allehopa! Har haft karlbesök så inte blivit jättemycket bukande. Men jag red i onsdags, gick kanonbra. Var på banan för en gångs skull, på tränarens inrådan. Vi gjorde samma saker som på träningen, tempoväxlingar och stor volt. Hon bryter gärna ut från volten och springer till sällskap ( vare sig det är häst eller människa ) men blir allt bättre! Skrittade av i slalomanda. En liten film från sista skritten och några bilder! Nu ska jag läsa ikapp :D

http://www.youtube.com/watch?v=imAD_pv1JTg

ps. Jag har fortfarande engelska tyglar :angel: Men tränaren och jag kom överens om att jag kan fortsätta så, att skola om mig och lära hästen samtidigt kan bli pannkaka

Karlbesök, va nu då? ;)

Känner igen det där med att dragningskraften blir väldigt stor mot andra som befinner sig på samma ridbana :p

Kul med film! Tycker hon ser ganska svängningsbar ut iaf, klar fördel ;)

Titta vad jag har fått ridit på igår och idag! Stoooor halvblodskille som jag fick låna och rida ut i skogen på tillsammans med kompisen. Jättesnäll häst men stor som ett hus, jag såg väl ut som en liten myra där ovanpå :p

IMG_0174.jpg

IMG_0170.jpg

För övrigt har jag ridit Mighty idag också, det var väääldigt mycket som krävde hans uppmärksamhet... Det började med att den nya träningshästen blev longerad i rundcorallen bredvid ridbanan. Detta var otroligt spännande så han var tvungen att trippa på tå hela tiden, sen när den andra hästen brallade till for han iväg som ett skott och hoppade... Suck. Efter det var både han och jag okoncentrerade, gick väl sådär att rida men ordentligt rastad blev han i alla fall :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 721
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 713
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 026
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar