Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Denna film är från slutet av passet. Ni får gärna kommentera, men ha följande i åtanke:
1. Detta är min unghäst, 4 år och med mycket idéer. Här visar han sig från sin mest idéfria sida. Tredje gången i ridhus (nytt ridhus)
2. Jag är nybörjare inom western (har dock ridit engelskt i många år), och har dessutom bara ridit hästen regelbundet i ett par veckor (vilade i januari-februari).
3. Jag ska dra hans vargtänder, har visst missat att de kommit. Tycker ändå jag känt efter med jämna mellanrum...
Vissa saker är jag medveten om att jag gör mindre bra så om det är något ni undrar över, fråga gärna innan eventuell kritik, min prestationsångest mår nog bättre av det
Nåväl, slut på försvarstalet, här kommer filmen!
Slänger upp en bild på min kuse =)
Ubbeligubb på sin livs första clinic
Tränarens kommentarer om Ubbe är att han är väldigt valpig (jo tack, han bär ju runt på saker ) och att jag har tänkt rätt med årets träningsupplägg. Jag ångrar fortfarande att det blev som det blev när tränaren flyttade efter tävlingen i september men det är ingen skada skedd. Nytt år, nya tag!
Det va däremot en tant som frågade min mamma om vi verkligen va säkra på att det va en fullblodsmamma och inte en travare! Hade jag hört det själv vet jag inte vad jag hade gjort. Ubbe är reggad och renrasig men är lite snurrig i benen, fast vet ni, jag köpte ju inte Ubbe för att han är det vackraste jag vet, jag köpte honom för hans hjärta och rumpa. *nynnar på denna låten* It's so big and brown! (skämtåsido)
Jag har förövrigt mått helt åt skogen under helgen och kände mig knappt nöjd efter träningen men nu i efterhand är jag nöjd. Han trampar så glatt in i transporten och jag körde honom själv alla 16 milen. Det var 10 pers i ridhuset, 1 hund, den stora plåtdörren öppnades med mellanrum och det var en busig häst som levde rövare i hagen utanför ena långsidan. Syns det? Nej Men jag måste hitta känslan mer när jag rider, det blir bättre för oss båda då.
Och lära mig att samla upp tyglarna när vi gör samlade stopp och backa, liksom håva in dem samtidigt som jag rör på handen, stoora cirklande rörelser så kommer jag inte behöva höja handen eller dra in tyglarna i magen.