Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Nej!! Klippte du av den?!
Haha, jag har en "thing" för långa manar, tyckte hon såg busig och söt ut , fast en ordentlig ryckning hade inte skadat :-)

Tänkte passa på att prova det mesta :D Stubb först ( näe? ) sedan en handflata sedan hellängd igen. Men sålänge hagkompisarna tuggar på den så går det inte. Nu var den så tunn på nedra halvan att man såg igenom den, och riktigt tjock upptill, inte alls en bra kombo. Övriga som sett henne håller med om att hon sett ganska stripig ut.

Zandroria: Jaaa! Hade inte klarat att rycka den, den var på tok för tunn. Och glipan mellan manhalvorna blev allt större, så nu fick jag äntligen prova min favvofrilla i hästväg. Tycker allt hon är bra söt än ;)

Ett litet KL

Jag har precis börjat med western, men min fråga är. Eftersom jag inte har någon häst längre är det någon som vet ifall det finns "westernridskola" någonstans i Skånetrakterna?

Har googlat men finner inget.

En kul tråd alla och roligt att läsa hur bra det går för er!

Hökerum vet jag, men det är ju inte så värst skånigt. Däremot kan du ju höra med de "vanliga" klubbarna runtomkring, vissa ridskolor har westerngrupper! Annars vet säkert Wras vart du kan vända dig. Medryttare? :)

Kl

Sjutton också. Hade planerat att rida till ridhuset idag och rida med de andra, men självklart ska det snöa så in i bängen... :( Känns inte speciellt lockande att rida iväg nu. Får hoppas att det avtar sen så kanske jag kan rida lite på ridbanan åtminstone.

*kl*

Jag hoppar in här, lite på kanten! Jag heter Louise; född 1991, boendes norr om Stockholm. Min häst, Kastor; fjordvalack med en massa styrka och envishet (men också personlighet och ett mysigt hjärta), född 1998.
Jag rider "egentligen" engelskt, främst dressyr, och distansritt, men tävlat på riktigt har jag aldrig gjort i varken dressyr eller hoppning. De gånger jag ridit programridningar och liknande, har jag varit så nervös att jag mått illa och knappt orkat driva väl inne på banan - eftersom jag spänt mig så på framridningen. Med förra hästen hann jag med några distansritter; Kastor och jag debuterar 20km den 22/4. Jag är alltid nervös som tusan inför distansritt/träningsritt också, men det är klart mycket mindre när jag har "en uppgift" att fokusera på istället för vad domaren tänker.
Har lånat småbitar från western under större delen av min ryttarbana, då jag har vänner och bekanta som rider western. Trail har jag varit nyfiken på i flera år, men inte fått tummen ur. Jag köpte min fjordvalack i augusti 2011, och konstaterade att jag nu har en häst som behöver miljötränas - så varför inte? :D Jag och min gula debuterade igår på Pay & Ride, trail. Vi kommer inte att konvertera till western, men vi kommer absolut att väva in det också i veckorna fr.o.m. nu. Träning på banan och ute, på långa/lösa tyglar. Jag rider i allmänhet med mycket vikthjälper etc., och speciellt ute strävar jag efter att rida på lösare tyglar. Variation är nyttigt, och vi fick nog båda rejält med mersmak i helgen.

Uj, nu blev det flummigt, hoppas att det framgår något vettigt av det där :o

Bild från i helgen
dsc_0040_196569421.jpg

Bild från i vintras
dscn0018_187027277.jpg

Senast ändrad:

Välkommen! Fin häst du har :)

kl
Ahh, funderar på om jag ska rida eller inte... Jävla snö. Ridbanan är full med blötsnö, visserligen är Mighty oskodd så det lär inte bli såå mycket styltor men ändå. Funderar på att bara pyssla med honom idag, känner att jag behöver komma ut i stallet oavsett. Börjar bli på lite dåligt humör av pluggandet :o Frisk luft och en hästmule brukar göra susen :D

Välkommen! Kul att vi blir allt fler!

Ut och rid med dig nu zassoo ;) Teknikskt jobb går utmärkt på blötsnö. Kan man skritta ut? Rensar tankarna, man kan till och med glömma bort att man har prov :idea:

Vi har tagit en lugn helg, och en lugn måndag. Imorgon tänkte jag skritta ut med mamma som kan promenera med. Träna på att vara utan andra hästar. Vi fotade åtminstone idag!

ang1.jpg

Jo jag hade tänkt rida, men det blev inte så. Gick ut och pysslade lite med pållarna istället, pussade lite hästmular och drog av lite päls på gammelpållan. Känner mig inte på topp men på bättre humör i alla fall. Hästarna är verkligen andningshålet! Bästa terapin är att stå och borsta en häst, helt klart :)

Fina Fipplan, men vad hände med ögat? :p Ljuset måste fallit konstigt för det ser ut som ett svart hål :D

Ja verkligen. All ångest botas i stallet!

Det är ett svart hål. Det är där alla sura människor som försöker bestämma över henne sugs in och löses upp :devil::angel:

:rofl: Tror bestämt din dam är besläktad med våran lilla surputta här hemma :D Allt är frid och fröjd om hon får bestämma själv :p

Bluefish: Aaahaa, fattade inte att det var en glipa där, men då såg hon bedrövlig ut jaa ;)

Slänger upp en bild på min kuse =)

402287_10150471231131344_740986343_8766110_1135193268_n.jpg

Jag snor ditt försvarstal som en mall för mitt! :love:

Denna film är från slutet av passet. Ni får gärna kommentera, men ha följande i åtanke:

1. Detta är min unghäst, 4 år och med mycket idéer. Här visar han sig från sin mest idéfria sida. Tredje gången i ridhus (nytt ridhus)

2. Jag är nybörjare inom western (har dock ridit engelskt i många år), och har dessutom bara ridit hästen regelbundet i ett par veckor (vilade i januari-februari).

3. Jag ska dra hans vargtänder, har visst missat att de kommit. Tycker ändå jag känt efter med jämna mellanrum...

Vissa saker är jag medveten om att jag gör mindre bra så om det är något ni undrar över, fråga gärna innan eventuell kritik, min prestationsångest mår nog bättre av det :D

Nåväl, slut på försvarstalet, här kommer filmen! :)

Ubbeligubb på sin livs första clinic

Tränarens kommentarer om Ubbe är att han är väldigt valpig (jo tack, han bär ju runt på saker ;)) och att jag har tänkt rätt med årets träningsupplägg. Jag ångrar fortfarande att det blev som det blev när tränaren flyttade efter tävlingen i september men det är ingen skada skedd. Nytt år, nya tag!

Det va däremot en tant som frågade min mamma om vi verkligen va säkra på att det va en fullblodsmamma och inte en travare! Hade jag hört det själv vet jag inte vad jag hade gjort. Ubbe är reggad och renrasig men är lite snurrig i benen, fast vet ni, jag köpte ju inte Ubbe för att han är det vackraste jag vet, jag köpte honom för hans hjärta och rumpa. *nynnar på denna låten* It's so big and brown! (skämtåsido)

Jag har förövrigt mått helt åt skogen under helgen och kände mig knappt nöjd efter träningen men nu i efterhand är jag nöjd. Han trampar så glatt in i transporten och jag körde honom själv alla 16 milen. Det var 10 pers i ridhuset, 1 hund, den stora plåtdörren öppnades med mellanrum och det var en busig häst som levde rövare i hagen utanför ena långsidan. Syns det? Nej :love: Men jag måste hitta känslan mer när jag rider, det blir bättre för oss båda då.

Och lära mig att samla upp tyglarna när vi gör samlade stopp och backa, liksom håva in dem samtidigt som jag rör på handen, stoora cirklande rörelser så kommer jag inte behöva höja handen eller dra in tyglarna i magen.

Vad säger ni gamlingar om en snabb genomgång av vilka vi är och vad vi har för hästar (eller om vi tränar någonstans, ridskolor, medryttarskap sov)? Vad jag förstått så har vi fått minst 3 stycken nya i tråden senaste månaden :D

Jag heter Kajsa, 25år. Jag har ridit sen jag var 5 år med ett antal års uppehåll runt 2000. Sen köpte jag min arab 2010, sadlade om helt till western 2011 och köpte då även den sällskapshästen jag hade hemma. Ubbe är en Solid Paint Breed (en renrasig men enfärgad Paint) född 08. Han är u: fullblod e: suspisious mischeif (cutting/reiningblod men bra allroundhäst om jag förstått det rätt)

Jag försöker verkligen satsa på westernridningen och tänker vara med på chappis, sm, bökeberg och alla andra tävlingar innan jag dör om sådär 75 år. Jag är en obotlig optimist med ångest av de flesta slag :rofl:

Elmer (araben)
312020_2369095509593_1316618163_32799407_3022535_n.jpg

Ubbe (SPB)
524102_3661065888045_1316618163_33466113_1080535770_n.jpg

Jovisst kan vi väl köra en presentation igen! :D (allt för att slippa plugga fysik :angel:)

Sofia, 23 år på det 24e. Får äran att låna tränaren/svärmors häst, paintvalacken Mighty född 2001 som jag då försöker lära mig western på. Har ridit engelskt sedan 1996 på ridskola, medryttarhästar osv. Testat det mesta, dressyr, hoppning, fälttävlan, islandshästar, skulle gärna lära mig körning. Har jobbat på ridskolan också, stallskötsel och haft ponnylektioner.
Så här är det jag som är nybörjare och hästen som är rutinerad :D

_DSC3261.jpg

_DSC2215.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=PmkAedQ6E-g&feature=youtu.be

Ubbeligubb på sin livs första clinic

Tränarens kommentarer om Ubbe är att han är väldigt valpig (jo tack, han bär ju runt på saker ;)) och att jag har tänkt rätt med årets träningsupplägg. Jag ångrar fortfarande att det blev som det blev när tränaren flyttade efter tävlingen i september men det är ingen skada skedd. Nytt år, nya tag!

Det va däremot en tant som frågade min mamma om vi verkligen va säkra på att det va en fullblodsmamma och inte en travare! Hade jag hört det själv vet jag inte vad jag hade gjort. Ubbe är reggad och renrasig men är lite snurrig i benen, fast vet ni, jag köpte ju inte Ubbe för att han är det vackraste jag vet, jag köpte honom för hans hjärta och rumpa. *nynnar på denna låten* It's so big and brown! (skämtåsido)

Jag har förövrigt mått helt åt skogen under helgen och kände mig knappt nöjd efter träningen men nu i efterhand är jag nöjd. Han trampar så glatt in i transporten och jag körde honom själv alla 16 milen. Det var 10 pers i ridhuset, 1 hund, den stora plåtdörren öppnades med mellanrum och det var en busig häst som levde rövare i hagen utanför ena långsidan. Syns det? Nej :love: Men jag måste hitta känslan mer när jag rider, det blir bättre för oss båda då.

Och lära mig att samla upp tyglarna när vi gör samlade stopp och backa, liksom håva in dem samtidigt som jag rör på handen, stoora cirklande rörelser så kommer jag inte behöva höja handen eller dra in tyglarna i magen.

Fina lilla Ubbe! Tycker ni är duktiga :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 716
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 713
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 949
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar