Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elmer (araben)
Vet inte om det framgick men Elmer är alltså till vänster på bilden. Han är en isabellvalack och tävlar mycket framgångsrikt i cutting.
Jättefin! Kommer inte ihåg om du sagt det, men vad är historien med den? Ålder, utbildning osv?
Precis, än! Det kommer. Modigt att du börjat ta tag i tyglarna Jag avvaktar tills nästa träning då tränaren kan tala om hur jag ska göra så det inte blir tokigt.
Som jag visade på en bild tidigare i tråden är det helt okej att få en stor båge som trillar omkull och blir liggande mellan händerna.
Eg är inte skillnaden så stor mot den engelska ridningen, där har du ju en massa tygel mellan händerna med.
När du är litet mera van så kommer du per automatik ha så stor båge mellan händerna som fungerar bäst och du är bekvämast med.
mvh Eva
Han heter Spirit, en 5 år gammal paint, jag köpte honom för 1,5 mån sen ungefär.
Han ska enligt tidigare ägare vara VÄL grundutbildad i western, tyvärr är det inte något han har visat än.
Själv har jag väl egentligen tagit mig vatten över huvudet :P
Min ide var att köpa en westernhäst som kan grunderna då jag själv är nybörjare inom grenen, för att sedan utvecklas och lära oss tillsammans.
Eftersom "Spirre" än inte visat några erfarenheter what so ever så får vi se hur det går med min plan, han kanske bara behöver lite tid, eller så kan ju faktiskt felet ligga hos mig :P Men problem är ju till för att lösas
Jag går på en westernridskola som ligger utanför Eksjö 1 gång i veckan.
Har tidigare varit en resa på J*lt*rp Ranch (REKOMMENDERAS )
Sen har jag förmånen att bo 15 min bilresa från Pär Karlberg (M*lst* Western)
så tanken är att jag ska åka dit och träna med i mån av hans tid.
Kommer precis från en liten föreläsning av honom =)
Är mest inne på reining, men vi får se vad framtiden erbjuder oss och vad som funkar för oss båda.
Här kommer jag som en liten nybörjare. (::
Red Western igår för första gången, med tyglar, sadel och allt (kan säga att jag har träningsvärk i HELA kroppen, nu dagen efter. ). Dessutom på en relativt "grön" travare (han är femton år i år, men har gått på travet fram till för två år sedan så rent ridmässigt är han grön, har svårt att korta upp traven och galloppen. Är dessutom allmänt stissig och tycker INTE om att man i dressyren fipplar för mycket med tyglarna eller tar för mycket när han ska sakta av oh liknande). Det var... Intressant. Väldigt roligt! Vi övade mycket på att svänga (något jag, som dressyrryttare, har svårt att begripa mig på. ) och stanna osv. Det var väldigt kul, faktiskt. ^^ Han (travaren) tog det väldigt lugnt, stressade inte det minsta och var väldigt lyhörd (fattade till och med galopp när en person på uteridbanan, som tömkörde, sa galopp. ). Jag tror Western är bra för honom. (:
Nej, det var väldigt kul. Fast jag måste fråga; Är det sant att man får sämre sits i Dressyren om man rider mycket Western?
Så, nu lämnar jag tillbaka tråden till profsen och låter er fortsätta. ;D
Kul med bilder! Elmer ser glad ut!
En liten fråga: Vad är anledningen till att du har grimma under tränset på Ubbe?