Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jättenöjd! Jag var lite nervös förståss och hittade inte riktigt denna "stolta" känslan som gör att sitsen kommer som ett brev på posten men så kan det ju vara. Nu har jag lite mer att träna på iaf och inspiration/motivation att fortsätta.
En sak som Per L sa var att "whoa" inte hästen om den inte kan sätta sig på arslet som den ska. Då kommer man bara lära den att sätta sig fel för kommandot och självfallet sliter ju det på hästen. Han sa även att att ta fram fötterna som cowboys gör man bara om man inte kan hålla balansen med mage och rygg Får ni möjlighet att träna för Per så kör hårt, tveka inte (det har kostat mig plats på de kommande två clinicarna )!
HM. Jag har tappat bort sladden till min mobil men har lite från pappas...
*KL*
Fått de nya fendrarna idag, eftersom ena gick sönder sist vi var ute med sadel. Dumt och fastna med knä och fender i hårda saker.
Nu ska ja bara bli barnledig så ja kan komma ut på långturer igen, barbacka långturer är inte min grej.
Låter som att det var lyckat! Älskar när man får en boost för inspirationen, det är just det som är så kul!
Jag är ju inte så insatt egentligen, och gör ju inga sliding stops än så länge Men jag får lära mig att ta fram fötterna när jag ska rygga hästen. Då backar han direkt, oftast Kanske är olika hur man lär hästarna. Eller var det bara när man stoppar som han menar att man inte ska ta fram fötterna?
Det är ju som allting annat olika träningsfilosofier. Jag är också lärd att ta fram fossingarna så låååångt som möööjliiigt och ändå trycka med benen för att få lite action, väldigt svårt har jag känt. Detta nya känns mycket bättre, jag vill ju gärna sitta kvar där jag sitter.
En fråga som kom upp innan jag somnade var, vad är och hur kan man urskilja ett "spur stop"?