Sv: Vi med valpar
Vad skönt att det går framåt med ensamhetsträningen.
Jag är så glad över att ha båda föräldrarna hemma, för lilla Monster (Och syrran, än så länge) tycker inte att det är något konstigt om jag går iväg, hon (dom) är ju inte ensamma ändå.
Det sitter ju i från valplåde-tiden, då Peggy var hos dom om jag behövde göra något = fullt naturligt och tryggt
Att sitta i bilburen är heller inga problem, oavsett om mamma är bredvid eller om dom är ensamma!
Vi är nyss hemkomna från 2 timmar i skogen, med alla fyra hundarna. Supermysigt var det verkligen! Först gick vi en lång runda i långsam takt (Läs, en 3 årings takt...) där Benni och valparna sprang lösa, och hade superkul. Fullt ös större delen av tiden på dom små

Sen gick vi en runda på 5 min vardera med varje valp, för att dom skulle få chans att kika lite på sjön, och gå ensamma i koppel. Dom är himla duktiga!
Liiite svårt att få någon av dom att förstå det här med att gå på en sida bara, haha. Dom vill helst gå runt, mellan och under sina föräldrar på samma gång - så ibland känns det som att alla koppel sitter ihop och är överallt..