Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Vad fina valpar alla har:love:
Vi ska åka till en eller två som har irländska settrar nästa söndag (om 10 dagar:D)
Då kommer det bilder:D

Vi har oxå blivit med valp:D
Förra lördagen var vi och hämtade hem en siberian husky!
Liten tjej med stor attityd!
Storm är hennes namn och det passar henne som handen i handsken! Hon är en liten stormvind som virvlar fram:love:

S6302716.jpg

S6302790.jpg

Här vill vi vara med.

Min lilla kille Dino som bli 12 veckor på lördag. Han är en american akita och vägde i går 13.6 kg.

1272780769_resized.jpg

1272139255_resized.jpg

Vi tränar framförallt sitt, ligg, stanna och hit han börjar förstå ganska bra vad man begär av honom och oftast fungerar det. På lördag börjar valpkursen det ska bli jättekul.

Han är "torr" nattetid men på dagen är det svårare han dricker väldigt mycket i tid och otid och kissar därefter...

KL

Vägde lillknatten idag hemma hos mina föräldrar 1380 gram slutade han på, så större än vad jag trodde :D.

Vet dock inte hur jag ska göra med honom och rastning, vill ju att han ska röra lite på sig men så fort han gjort sitt vill han bli buren. Ska jag tvinga honom att fortsätta gå eller ska jag göra honom till viljes och bära honom? Känner mig som en känguru i dagsläget :angel:

Inomhus är Virus tuff, mycket tuff. Hemma hos föräldrarna idag var systerns papillon (2 år, hane) vid namn Tyfon. Han blev bortjagad från sin matskål av Virus, för att han ville ha maten. Däremot respekterade han den 10 åriga cavalierhanen - där var det respekt. Och under leken så gav sig Virus först, och inte tvärtom. Men men, det är en terrier jag har... och första valpen... så är lite osäker på hur jag ska tackla honom.

I övrigt är han MYYYYCKET :love: mattekär. Går mig tätt i hälarna jämt, jämt. Kommer när jag ropar och ignorerar alla andra. :love:

Här kommer min Cane Corso valp som jag har tingat. Får hämta henne om drygt 4 veckor :)
20100513009.jpg

20100513013.jpg

Jag har inte superkoll på det här heller, men i många djurarter är det ju så att det är de som är helvita som man inte vill ha för att de löper risk att födas döva? Åtminstone är det ju så med exvis bull och jrt har jag för mig...
Lite OT, men jag har en helvit katt som är döv :) och hon har helvita syskon som inte är det. så det är ju inte så att helvit=dövhet (vissa raser är ju alltid vita) utan helvita i en icke-helvit ras ökar risken för dövhet

Rätta mig gärna någon om jag är ute och cyklar...:)

Det är väl snarare så att vit utan pigment = stor risk för dövhet. Vit men med pigment (alltså då tex mörk nos, färg på ögonen osv) = inte någon direkt risk för dövhet.

Och för att inte gå allt för OT i tråden...

Till alla: Underbart att ni lägger in så mycket bilder! :D Valptrådar med bilder är näääästan lika bra (ibland) som att gosa med valp på riktigt.. :angel:

Det är väl snarare så att vit utan pigment = stor risk för dövhet. Vit men med pigment (alltså då tex mörk nos, färg på ögonen osv) = inte någon direkt risk för dövhet.

Det var nog ungefär det jag menade, fast jag uttryckte det lite fluffigt i stil med att "vissa ska ju vara vita"... så tack för förtydligandet!:)

trots envisa försök så duger det bara att bajsa på tidning inne. Antar att det har med träningen hos uppfödaren att göra.

De flesta uppfödare tränar inte någonting med valparna annat än möjligen att de kommer på en given signal.

Att passa en hel kull och få ut en individuell valp när den ska bajsa/kissa NU samma sekund som den visar att den är nödig hinner i af inte jag trots att jag är hemma och har valparna i köket, utan alla tas ut regelbundet flera gånger under dagen. Oftast så kissar & bajsar de ute, men inte alla, alltid.

Nämen så söt! Nu blir jag valpsjuk igen :p

(fast å andra sidan kanske det räcker med en blick på min egen. Som just bevisar att man VISST kan morra på grannarna i trapphuset samtidigt som man ligger och sover tätt bredvid husse. Återgår nog att längta tills han blir vuxen "på riktigt").

Hehe. Ja, förhoppningsvis är väl min lite lugnare (med tanke på att han är över året nu) men det märks att han inte är helt vuxen än.

Valpar är underbara, men småjobbiga :p

Nu är det bestämt vilken av valparna som blir min. Jag fick välja mellan två stycken och det är inget lätt val för de är så underbara båda två. Jag valde den som jag tror kommer att passa min livstil bäst.

Här är hon!

Hillstars All inclusive aka Siv.

a_kull_tik6v_gron_a_88600342.jpg

:love::love:

KL

Virus mördar mattan :crazy: för att sen attackera en kräkhandduk (jag har en 4,5 månaders bäbis) som han hittade på pallen. Därefter attackerar han en gammal tidning på golvet. Nico (rottweilerkorsning 40 kg) kommer in och kikar när han hör Virus skälla. Virus attackerar Nico. :grin: Nico puttar på Virus med nosen så att han gör en mindre kullerbytta, Virus fattar vinken och attackerar mattan igen.

Livet med en totalt flippad terrierkorsningsvalp är mycket underhållande :angel:

*KL*
Nu fick jag veta att vattnen just gick på tiken som förhoppningsvis har min lilla valp i magen :bump:

Håll tummarna nu!
Tjohej!:banana:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 046
Senast: Milosari
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka