Vi med valpar i år

Sv: Vi med valpar i år

Vad blir det för ras? :)
Spännande!!

Nu är det mindre än två veckor tills jag får hem lilla Siv. :love:
Jag skulle kunna hämta henne imorgon men jag har en semesterresa inbokad så det får bli efter det. Längtar? JAA!

Det blir en Rottis tik.
Valparna blir 4veckor nästa helg då ska vi ner och hälsa på. :)
Har bokat semester och jobbat in massa komp så blir låång ledig i sommar.

Härligt!

Här är Siv. 8 veckor idag!
a_kull_tik8v_gron_90477924.jpg

Här är Jack (Pinchelas Iron) Dvärgpincher född 4/12-2009 blir 6 månader den 4/6

stop1.jpg

hopp1.jpg

kl

nu är hon här!!!!
min lilla murvla som ligger och sover just nu, bott här sen kl 11 idag och är rätt trött i huvudet, bilder kommer.

En fråga till alla er, hur mycket ledigt har ni tagit första tiden med valpen?

Jag har fått ut ca 7 veckor semester och sambon 3 veckor när hon kommer hem.
Sen har jag komp att ta ut lite strö dagar.
Vid dom få tillfällen då mitt o sambons jobb går i varandra blir hon hos "mormor" o "morfar" och ska kolla efter en nattmatte då det är under nattskift jobben krockar.

Jag var hemma i tre månader. Första månaden skrev jag exjobbsrapport och de två andra pluggade jag halvtid på distans över sommaren, men var hemma hela tiden.

*Kl*

Brukar valpar vara reserverade och undvika andra hundar? Eller är det bara min som är sån? Han är nu 13 veckor och springer hellre och gömmer sig bakom mig än att behöva hälsa på andra hundar. Om hunden skäller så tar han en så stor omväg som möjligt. Kommer detta att förändras eller är det dags för mig att inse att min valp är nöjd med sina 3 lekkamrater och inte vill ha fler? Att han är reserverad gentemot andra hundar - and that's it?

Hur går det för alla er andra med att ha era valpar lösa? Och ni som har äldre valpar, när började era valpar göra upptäcksfärder på egen hand? Vill vara lite mentalt förberedd då min valp inte går mer än max 40 cm ifrån mig på promenaderna.

p5280017t.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

p5280030.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

inte världens bästa bilder men tycker nog att föremålet på bilderna är perfekt :love:
Dock inte så lätt att fota än, jag har det angenäma problemet att hon håller sig extremt nära mig hela tiden, vilket leder till en massa foton på ett par gröna byxor och ett svart suddigt föremål...:bump:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 463
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka