Jag är ledsen men jag tycker att under tonen i svaret jag fick från
@WildWilma är lite provocerande. Jag hade redan svarat både henne och inlägget innan varför jag behöver gå med barnvagn vissa promenader. Dessutom hade jag även svarat varför det inte var aktuellt med sele just nu på promenader och ändå fortsätts det med en text som inte tillför speciellt mycket mer än att bara känna sig ifrågasatt.
”Det var bara en tanke. Mina barn har fått bäras som bebisar oavsett vad de tycker för jag vägrar att enbart promenera på vägar. Nu har de gillat att bäras för det mesta så det har inte varit några problem men hade vant dem vid det om de inte gillat det eftersom det är viktigt för mig att motionera hundarna och mig själv i varierande terräng.”
Vi älskar vår hund, hon är så mysig och gosig och Vi försöker verkligen hjälpa henne. Vi har gått både valpkurs, allmänlydnad och haft hundpsykolog här hemma allt för att få hjälp och att göra rätt. Vi har fått beröm för all träning vi lägger ner trots att vi har två barn under 5år, som Hundtränaren sa ”det finns dom som inte ens har småbarn som lägger så här mycket tid som ni gör.”
Och ja jag blir stött/ provocerad av inlägg där det känns som någon antagit att vi inte försökt bära bebis tillräckligt mycket, att vi bara går på vägar och att vi inte motionerar vår hund i varierad träng.
Det är väldigt känslosamt att ha en hund med dessa rädslor som dessutom är reaktiv. Det är verkligen en berg och dalbanan och då kanske det är lättare att ta åt sig.
Glad påsk!
Over and out!