Vi med amstaff :)

Sv: Vi med amstaff :)

Haha, okej jag fattar grejjen att många med apbt inte säger till vem som helst vart hunden kommer ifrån, men om vi säger såhär då; Vad är det för linjer?:)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Vad menar du med linjer, jag har aldrig förstått mig på såna uttryck haha!
Nu får jag definitivt bukemaffian på mig :eek:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Vem är din hunds mamma, pappa, mormor, morfar, farmor, farfar och vad är han ifrån för kennel. Gissar jag på att hon menar.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Tack för förklaringen.

Då var det som jag trodde fast jag blev lite osäker på om det var gener typ.


confetti:
Jag kommer inte gå in på något sånt alls. Eftersom man aldrig vet vem som sitter här.
Jag kommer lägga ut bild på henne när jag kommit hem igen.
Jag har fått jättemycket beröm för henne psyke (fast hon är valp på 7 månader)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Tack för förklaringen.

Då var det som jag trodde fast jag blev lite osäker på om det var gener typ.


confetti:
Jag kommer inte gå in på något sånt alls. Eftersom man aldrig vet vem som sitter här.
Jag kommer lägga ut bild på henne när jag kommit hem igen.
Jag har fått jättemycket beröm för henne psyke (fast hon är valp på 7 månader)

Jag hoppas det är okey att jag frågar?
Du har alltså en Renrasig Pitbull? Och det är därför det är sånt hysch hysch om stam o linjer?
Berätta mer, jag är nyfiken :D
 
Sv: Vi med amstaff :)

Det är amstaff i hans mamma & det syns inte ens hon ser ut som en ambull och beter sig som en &. Så det lär inte vara så himla mycket amstaff i henne. Pappan är renrasig bully, han är 6 år så han blev framm avlad innan beviset på att amerika alltid ska överdriva med allt! Så han är väldigt fitt och smidig väger ca 40kg och inte 60 som de ni tittar på, Jag tog den hannen som liknade pappan mest det var också den förstfödde, man kan ju aldrig säga hur mycket procent amstaff det är i honom men är ju iaf inte så mycket. Sen ogillar jag inte rasen amstaff tycker bara de är lite för "dampiga". Vad har allt annat blajj med att göra att jag tycker rasen passar mig perfekt? Jag kan ju inte direkt hjälpa att jag gillar deras utseender. Jag vet att de inte är så seriösa med kollarna etc på dessa hundar & inget man kan ställa ut i sverige. Men vi har även en väldigt fin dogo canario hona med bra stamtavla som vi ska ställa ut =)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Fast påstår du att du har en amerikans bulldog då snackar du goja om att det inte skulle gå att få tag på renrasiga sådana (de kan dock ej reggas i skk) i sverige, att de inte skulle ha några sjukdomar osv.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Haha ja då hade jag snackat gojja:P Hmm visste inte att man inte kunde regga dem, man lär sig alltid något nytt.. Vi snackar om american blue bully! :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Eftersom jag inte har stamtavla på henne så kan jag inte bekräfta eller bevisa det, det är därför jag inte vill gå in på det.

Hon är iaf en rednose, så det går ju inte att missta henne för en renrasig amstaff iaf ;)

Vad vill du veta?
 
Sv: Vi med amstaff :)

KL:

Man kan inte skapa en ny ras på bara 20 år.
Just därför säger rasbeskrivningarna olika samt att hundarna varierar otroligt mkt i typ, finns bilder på bullys som ser ut som överviktiga amstaffs, och sen kommer man över en otroligt hjulbent, "platt" och deformerad hund som ser ut som en en.bulldogg/staffekorsning eller en hund med hög inavels %!

Varför vissa anser att hunden har stark vakt/skydd i sig är nog för att en del individer avlats på en skarp mastiffras men kanske inte korsats med pitbull utan en mild amstaff?
Det finns inte en specifik raskombination, utan flera. Därav kan jag inte se den här hundblandingen som en riktig ras....
PS: Det jag skrev här är ingen bevisad fakta, endast min personliga åsikt och tankar...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi med amstaff :)

Haha ja då hade jag snackat gojja:P Hmm visste inte att man inte kunde regga dem, man lär sig alltid något nytt.. Vi snackar om american blue bully! :)

Du är medveten om att alla raser som ingår i din blandras har varierande problem med tex höfter, armbågar och att hudåtkommor tex allergier, furunkulos och demodex är tämligen vanligt förekommande?
Så har någon lurat i dig att "rasen" är "garanterat fri från sjukdomar" och inte har någon kamplust så är det en glädjekalkyl utan dess like:crazy:.

Det är ju betydligt bättre att man vet vad man ger sig in på.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Har du ingen stamtavla så är det inte en pitbull du har, utan troligen bara ännu en kamphundskorsning.

Fattar inte varför folk ska envisas med att säga att de har en hund av viss ras fast det är en hund utan papper.
En oreggad hund som ser ut som en schäfer ÄR inte en schäfer bara för att den ser ut så. Samma sak med apbt och alla andra raser. Stå för att ni köpt en oreggad hund=blandras istället.




Här är två org som reggar APBT med stamtavla
ADBA: http://www.adba.cc/
BFKC: http://www.bfkc.org/
 
Sv: Vi med amstaff :)

Eftersom jag inte har stamtavla på henne så kan jag inte bekräfta eller bevisa det, det är därför jag inte vill gå in på det.

Hon är iaf en rednose, så det går ju inte att missta henne för en renrasig amstaff iaf ;)

Vad vill du veta?

Okey, ska bli kul att se bild på henne :)

Ville mest veta lite mer om hemlighetsmakeriet bakom renrasiga PB i sverige :D
 
Sv: Vi med amstaff :)

Som jag skrev till Humlan längre upp:

Eftersom jag inte har stamtavla på henne så kan jag inte bekräfta eller bevisa det, det är därför jag inte vill gå in på det.

Sen får du stå med pekpinnen bäst du vill om det känns bra för dig, det var detta jag menade med att man inte "vågar"
Jag står för att hon inte har stamtavla.

Tycker bara att det är sjukt att man nästan aldrig kan ha en trevlig tråd utan att den ska förstöras av diverse pekpinnar and knowitalls.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Du är medveten om att alla raser som ingår i din blandras har varierande problem med tex höfter, armbågar och att hudåtkommor tex allergier, furunkulos och demodex är tämligen vanligt förekommande?
Så har någon lurat i dig att "rasen" är "garanterat fri från sjukdomar" och inte har någon kamplust så är det en glädjekalkyl utan dess like:crazy:.

Det är ju betydligt bättre att man vet vad man ger sig in på.

+ Ataxia, som är en fruktansvärd sjukdom!

Saddi, jag hoppas föräldrarna är kollade för allt! :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Det är väl mest eftersom man inte får avla på pitbull öht i sverige, sen spelar det ingen roll för mig om hon är renrasig pitbull eller blandad med amstaff t.ex.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Det är väl mest eftersom man inte får avla på pitbull öht i sverige, sen spelar det ingen roll för mig om hon är renrasig pitbull eller blandad med amstaff t.ex.

Va? Har vi avelsförbud på en ras i sverige?? :eek:

Naturligtvis spelar det ingen roll för dig, din hund är säkert lika älskad oavsett. :)

Problemen är väl när man säger man har en viss ras och sen är det en blandning... utan att på något sätt mena något illa.
Men vill man slippa pekpinnar, så är det nog lättare att säga att man har en pb korsning helt enkelt.:)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Som jag skrev till Humlan längre upp:

Jag står för att hon inte har stamtavla.


Det är ju precis sånthär jag menar, står du för att hunden är en blandras om du säger att det är en pitbull?
Det tycker inte jag.
Varför inte bara säga som det är, 'jag har en kamphundsblandis'?

Så mycket mindre skitsnack det skulle bli om folk inte var så snabba med att påstå att dom har apbt!

Inte konstigt att tidningar drar slutsatser när det faktiskt är så att var o varannan kamhundsblandis 'är' en pitbull till och med i ägarens ögon!


Jag blir bara SÅ himla less på sånthär, det är precis det här som förstör ryktet för vissa raser.:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 281
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 889
Senast: cili
·
Hundhälsa De senaste tolv timmarna har jag verkligen känt mig som världens absolut sämsta matte, någonsin. Igår på dagen tog jag ut hundarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 583
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 368
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp