Vi med amstaff :)

Sv: Vi med amstaff :)

Min sällskapsgris, första import och något av det vackraste jag vet;

Pansarvagnen Peggy!

1233445371_resized.jpg

1275186572_resized.jpg

1275186712_resized.jpg

blogg

n1473406086_30053228_7169.jpg
9 mån valp!
38763_1533911995753_1473406086_31391759_7218300_n.jpg
Peggy försöker äta upp son fruktansvärt retsamma dotter.. Haha!
 
Sv: Vi med amstaff :)

Haha! Jag visste ju det!! Var tvungen att leta upp den gamla tråden där jag valt ut 2 favoriter, nog var det samma lilla tik allt! Puma, smidig, atletisk och vacker.
Hon är en snygg unghund, gillar att hon är väldigt symetrisk i kroppen, jag tycker inte om när amstaffarna blir för låga och långa.
 
Sv: Vi med amstaff :)

kan någon förklara för mig hur man lägger till bilder ? förstår inte :S
 
Sv: Vi med amstaff :)

Hur gamla är era amstaffar och hur mycket väger de?

Min tik är 3 månader och 7 dagar och väger 11,1 kilo. Vet ni hur mycket era vägde vid den åldern?
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag undrar bara när när när ska folk inse att man inte kan lämna sin hund på allmän plats UTAN uppsikt, alltså varför fortsätter folk att chansa?

Jag menar, ägaren själv säger ju att han hört om hundstölder förut och att kamphundar som stjäls kan användas som sparring till förövarens kamphundar, hur jävla illa funtad är man om man trots den vetskapen lämnar sin hund ?

Grr idioti, stackars hundar =(
 
Sv: Vi med amstaff :)

Ok, nu verkar det som tråden föll in i det JuniNatt från början ämnade den till... så, nu ramlar jag in, jag har en amstafftik på 9 år. Omplacerad till oss för 2,5 år sedan. Hade en kullbror från valp innan, som togs bort vid 5,5 års ålder pga osteocondros i armbågarna. Vad mina vägde i den åldern minns jag inte... men tiken jag har är ingen lättviktare idag iallafall... kastrerades när vi bestämde att hon skulle bli kvar hos oss, vilket har lagt på några kilo. Men har nu hamnat på 27 kg. från vinterns 33 kg :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Kl*

Här kommer min kille också! :)
Bilderna är tagna i månadsskiftet februari/mars då han var 14 månader.

34708_1268520149.jpg


98408_1268519598.jpg


58561_1268519801.jpg
 
Sv: Vi med amstaff :)

När Monster var 12v vägde hon 12 kg, minns jag. Benni minns jag inte längre, men han var väldigt liten som valp och växte sen rejält runt 4-7 mån istället och kom då upp i 30 kg fort, för att sen växa lååååångsamt i flera år.
Bajjon vägdes nog inte förrän kring 4 mån ålder, och låg då på ca 18-19 kg. Han ökade fort till 28 kg vid 8 mån ålder, och har efter det tagit det lugnt i ökningen.

(Peggy & Moony är importer, så jag har ingen aniing om deras valpvikter.)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag kan tillägga att vikten som valp varierar extremt inom rasen, och jag vet om 8-9 veckors valpar som vägt alltifrån 5-12 kg. Vissa linjer växer väldigt mycket som små och blir klara tidigt, andra växer väldigt långsamt, och vissa har spurter vid olika tidpunkter under tillväxten.

I min senaste kull så vägde alla väldigt lika varandra som små, men sen drog vissa iväg och andra inte. Nu som snart 1 år gamla ligger dom mellan 17-32 kg, och har alla samma höjd i princip men olika bredd.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Mina två pojkar här hemma är för tillfället pipsillar, griniga och allmänt överkåta.

Den mycket snygga Monster är i höglöp nu nämligen...

Nyss försökte dom para sig med varandra i ren desperation istället ;) Jag hoppas att Bajjon inte tappar i vikt av löpet, alltför mycket i alla fall, då jag stenhårt försöker få honom att gå upp just nu. Han har inte lyckats hinna med ordentligt i sin snabba tillväxt och sin höga energinivå ovanpå det..

I helgen blev också allting bokat och klart inför min 9:e Amstaff! :D Hon kommer i december :love: Ska förstås bo hos fodervärd, det är ju rätt fullt här hemma med 5 st knäppskallar redan.. Men ändå, jag längtar galet mycket redan!
Och idag har jag hittat en perfekt matchning till min ena tik, så om allt fungerar nästa år blir det nog sommarvalpar här hemma! Och massa böner till gudarna att hon inte klämmer ut ett dussin, typ, igen...
 
Sv: Vi med amstaff :)

Detta är min Mischa hon är 2 år gammal och är helt underbar :D :love:

bilderna är gammla men tyvärr har jag inga nya bilder på henne, får fixa det någon dag.. :)
19174_305925906643_641871643_4018913_4825548_n.jpg


20974_302636786643_641871643_4008262_5066477_n.jpg
 
Sv: Vi med amstaff :)

Vad fin hon är! Visa gärna henne uppställd :)
Vart kommer hon ifrån?
 
Sv: Vi med amstaff :)

hon är importerad från ungern :) tyvärr utan stamtavla så jag får väl kalla henne blandras.. :P Jag ska försöka ta lite bilder idag tänkte jag men jag e inte så duktig på det :P :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

:love::banana::banana::bump::bow::D

När ska du visa bild på nya tjejen då? och på perfect match killen??

:banana::bump:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Nya tjejen kommer det bilder på när hon är född, och vald :D I oktober/november någon gång blir det..

Den galet fina hanen visar jag upp när (om) allt blir klart att han får lånas! Man vet aldrig ju, så innan hela den biten är klar så får han förbli "hemlig".. Har lite backup isf, som jag kan para med också som är lika bra, men som finns längre bort dock..
 
Sv: Vi med amstaff :)

Nytagen liten bild på min ena hane, Bronx;

bronx_102758667.jpg-for-web-normal.jpg


Jag är galet förälskad i den vackra killen alltså! :love:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Haha! Jag visste ju det!! Var tvungen att leta upp den gamla tråden där jag valt ut 2 favoriter, nog var det samma lilla tik allt! Puma, smidig, atletisk och vacker.
Hon är en snygg unghund, gillar att hon är väldigt symetrisk i kroppen, jag tycker inte om när amstaffarna blir för låga och långa.

Lilla mini-Puma väger hela 18 kg i dagsläget, hihi. Min lilla dvärgamstaff ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 281
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 888
Senast: cili
·
Hundhälsa De senaste tolv timmarna har jag verkligen känt mig som världens absolut sämsta matte, någonsin. Igår på dagen tog jag ut hundarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 583
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 359
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp