Vi med amstaff :)

Sv: Vi med amstaff :)

Jag uttryckte mig lite klumpigt, det är inte en godkänd ras i sverige, därför kan dom inte reggas som renrasiga av skk.
Så ja det vore lättare att säga att hon är en pitbull blandning men det vore kanske inte sant heller eller hur.

O ja hon är väldigt älskad :love:
 
Sv: Vi med amstaff :)

En sak är garanterat o det är att du inte har NÅGON som helst aning om hon är det eller inte :grin:

Du kan inte garantera att hon INTE är det heller. Du kan bara garantera att hon inte har stamtavla precis som mig, så lägg ner.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Varför skulle en tikägare med reggad=renrasig pb para med en reggad=renrasig pb och inte registrera valparna = förlora massa pengar?

Visst att ena föräldern kan vara reggad och den andra en pb-bastard, men då blir ändå inte avkommad renrasig.

Det finns en anledning till varför det inte finns tavla på hunden.



Ursäkta trådkap men jag blir förbannad när folk som påstår sig värna om rasen inte ens kan vara ärliga med vad dom har i kopplet.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Knapplån.

Det var ju FAN! Har inte detta med ej stamtavla=blandras diskuterats tillräckligt nu?! Starta en egen tråd om det om ni inte är färdiga.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Varför skulle en tikägare med reggad=renrasig pb para med en reggad=renrasig pb och inte registrera valparna = förlora massa pengar?

Visst att ena föräldern kan vara reggad och den andra en pb-bastard, men då blir ändå inte avkommad renrasig.

Det finns en anledning till varför det inte finns tavla på hunden.

!!!!!

Det kan vara så att båda föräldrarna har stamtavla men att det av någon anledning inte skulle avlas på dem. Alltså har man inte reggat valparna av den anledningen. Eller så VILLE de helt enkelt inte regga valparna. Det är inte omöjligt. Så bara tyst nu och släpp detta.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Det var ju typ det jag försökte säga från början, lessen att det blev en till disskution :(

Så har din lilla valp haft en bra dag?
 
Sv: Vi med amstaff :)

!!!!!
Eller så VILLE de helt enkelt inte regga valparna.


Så mycket kan man iallafall säga om pbfolket att de gör allt för att skydda sin ras, därav tror jag inte att det finns någon som skulle låta bli att regga en valp med renrasiga föräldrar (bjuda in till blandrasavel, utspädning av det rena pbblodet.)

Nog om detta, har din hund två föräldrar som är reggade och har stamtavla och du har genom dnatypning bevisat att den härstammar från dessa två hundar, då ska jag gladeligen be om ursäkt och säga att du tillhör en av väldigt väldigt få som har en oreggad pb.:)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag vet en som fått valpar som gjort så. Alltså låtit bli att regga dem trots att båda föräldrarna hade stamtavla. Så det finns visst. Tji fick du. Det handlade inte om pitbull men det kvittar ju.

Och min hund har två föräldrar som är reggade och har stamtavla och min hund har också stamtavla. Däremot har jag ingen pitbull så jag vet inte riktigt vad du snackar om.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Fattar inte varför folk ska envisas med att säga att de har en hund av viss ras fast det är en hund utan papper.
En oreggad hund som ser ut som en schäfer ÄR inte en schäfer bara för att den ser ut så. Samma sak med apbt och alla andra raser. Stå för att ni köpt en oreggad hund=blandras istället.



Halelulia! Jag är inte ensam om att störa mig på det där fenomenet!!!
"Jag har en APBT" hör man, nyfikenheten vaknar till liv, sen visar det sig att det är en helt vanlig blandras...
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag vet en som fått valpar som gjort så. Alltså låtit bli att regga dem trots att båda föräldrarna hade stamtavla. Så det finns visst. Tji fick du. Det handlade inte om pitbull men det kvittar ju.

Och min hund har två föräldrar som är reggade och har stamtavla och min hund har också stamtavla. Däremot har jag ingen pitbull så jag vet inte riktigt vad du snackar om.

Fast det beror ju oftast på att föräldrarna inte uppfyller kraven för avel och de får inte reggas därför, det är ju knappast något som är bättre en vanlig blandrasavel på okollade hundar.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Fast det beror ju oftast på att föräldrarna inte uppfyller kraven för avel och de får inte reggas därför, det är ju knappast något som är bättre en vanlig blandrasavel på okollade hundar.

Nej, det är inte bättre. Men jag menar bara att det finns renrasiga, oreggade hundar.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Du är medveten om att alla raser som ingår i din blandras har varierande problem med tex höfter, armbågar och att hudåtkommor tex allergier, furunkulos och demodex är tämligen vanligt förekommande?
Så har någon lurat i dig att "rasen" är "garanterat fri från sjukdomar" och inte har någon kamplust så är det en glädjekalkyl utan dess like:crazy:.

Det är ju betydligt bättre att man vet vad man ger sig in på.

Aldrig sagt att de raserna är fria från sjukdomar. Är dock tåliga raser men finns ingen ras som är "garanterat fri från sjukdomar", inte sagt att de inte har NÅGON kamplust men den är mindre än hos en amstaff eller aptb och det tycker jag är bra. Tycker inte att det är något fel att de försöker göra en "muskel" hund till en mera familjehund. Dock är det trist att de alltid ska gå över styr som det gör när det ligger i händerna på ámerika så då blir det ju mycket sjukdomar etc.. Men min hund är avlad av en bully sombara ser ut som en väldigt muskulös amstaff.. kan ju inte dra några vikter med en flodhäst ;)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Puma är feminin hela hon! Minst i kullen, slankast i kroppstypen och en liten flugviktare helt enkelt :D

Väger 17 kg vid snart 1 års ålder, så hon kommer att landa på allra mest 20 kg förmodligen. Låter väl inte som så stor skillnad på från sin mamma som ligger på ca 25 kg - men det syns en väldigt klar skillnad IRL verkligen. Men hon är mycket vacker ändå :love:

blogg
Ingen perfekt ståbild, men man ser hur hon ser ut på det stora hela i alla fall.

blogg
 
Sv: Vi med amstaff :)

Bronxie är GALET läcker! Han är verkligen allt jag kunde hoppas på, och att jag sparade honom till avel är jag otroligt nöjd över alltså.. Hoppas att han nedärvera samma fina typ som hans mamma gör!
(Brorsan som blev kvar här hemma är otroligt vacker på sitt egna vis, med teckningen, sin breda kropp etc men är inte lika korrek överallt som Bronxie är. Men hans personlighet slår förvisso det mesta istället, Bajjon är en kopia av gammelmannen och helt underbar :love: )

Han har placerat sig på alla inoffar, och på sin första (och hittills enda) officiella så lyckades han slå flera vuxna hanar och faktiskt placera sig som tredja bästa hane totalt (2 st på ca 2-3 år som kom före) och då var han endast 9½ månad gammal :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

OJ vad snygg hon är :love:
Hon tillsammans med hennes mamma och en svartvit hane jag såg på MyDog är nog dom enda Amstaffarna som jag verkligen fastnat för direkt, och tänkt "Woooooow....... :d" :D
 
Sv: Vi med amstaff :)

Eftersom man nu skulle skryta om sina Amstaffar, bland annat, här i tråden så sätter jag väl igång då ;)

Mitt livs kärlek, stolthet och bästa vän Benjamin;

blogg

blogg

1219701529_resized.jpg

blogg


Jag skulle kunna lägga upp hur mycket som helst, har nog några tusen bilder på mina älsklingar.. :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 281
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 889
Senast: cili
·
Hundhälsa De senaste tolv timmarna har jag verkligen känt mig som världens absolut sämsta matte, någonsin. Igår på dagen tog jag ut hundarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 583
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 368
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp