Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så ja det vore lättare att säga att hon är en pitbull blandning men det vore kanske inte sant heller eller hur.
Varför skulle en tikägare med reggad=renrasig pb para med en reggad=renrasig pb och inte registrera valparna = förlora massa pengar?
Visst att ena föräldern kan vara reggad och den andra en pb-bastard, men då blir ändå inte avkommad renrasig.
Det finns en anledning till varför det inte finns tavla på hunden.
!!!!!
Eller så VILLE de helt enkelt inte regga valparna.
Fattar inte varför folk ska envisas med att säga att de har en hund av viss ras fast det är en hund utan papper.
En oreggad hund som ser ut som en schäfer ÄR inte en schäfer bara för att den ser ut så. Samma sak med apbt och alla andra raser. Stå för att ni köpt en oreggad hund=blandras istället.
Jag vet en som fått valpar som gjort så. Alltså låtit bli att regga dem trots att båda föräldrarna hade stamtavla. Så det finns visst. Tji fick du. Det handlade inte om pitbull men det kvittar ju.
Och min hund har två föräldrar som är reggade och har stamtavla och min hund har också stamtavla. Däremot har jag ingen pitbull så jag vet inte riktigt vad du snackar om.
Fast det beror ju oftast på att föräldrarna inte uppfyller kraven för avel och de får inte reggas därför, det är ju knappast något som är bättre en vanlig blandrasavel på okollade hundar.
Du är medveten om att alla raser som ingår i din blandras har varierande problem med tex höfter, armbågar och att hudåtkommor tex allergier, furunkulos och demodex är tämligen vanligt förekommande?
Så har någon lurat i dig att "rasen" är "garanterat fri från sjukdomar" och inte har någon kamplust så är det en glädjekalkyl utan dess like.
Det är ju betydligt bättre att man vet vad man ger sig in på.