Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sa aldrig att min hund inte har kamplust. Jag sa att bullyn inte har det då de har avlat bort den, men min hund är ju inte 100% bully
Jag tror att den har det, jag tänker inte svära på det men tror det då det på en av de stora informationssidorna hänvisar till;
ABKC = American Bully Kennel Club
UCA = United Canine Association
DRA = Dog Registry of America, Inc.
EBKC = European Bully Kennel Club
JuniNatt: Himla söt amstaff! Amstaff är inte min typ av hund men den valpen är bara sjukt söt med sin tecking och allt
Inte vette jag om jag tycker de såg särskilt alerta, smidiga och pigga ut. Rör sig som en fläskig labrador ungefär
Men man har ju olika referenspunkter![]()
Är inte så förtjust i Amstaff som ras, vet dock inte så mycket om dem utan då utgår bara från de jag träffat. Att jag skaffade Bullyn är helt enkelt för att jag fastnat för rasen och han passar mycket bättre ihop med tiken, är det svårigheter med det?
Dörför att jag redan har en Dogo Canario jag ska köra med ordentligt, försöka komma upp i tävlingsklass. Med lillkillen ska jag bara träna för att att det är roligt och för att han ska få aktivera sig och bygga upp en fin kropp.
Är inte så förtjust i Amstaff som ras, vet dock inte så mycket om dem utan då utgår bara från de jag träffat. Att jag skaffade Bullyn är helt enkelt för att jag fastnat för rasen och han passar mycket bättre ihop med tiken, är det svårigheter med det?
JuniNatt: Himla söt amstaff! Amstaff är inte min typ av hund men den valpen är bara sjukt söt med sin tecking och allt![]()
Vad har Amstaffen med det här att göra?
Jag kanske förklarade lite fel, de har kamplust men "gameness" är bortavlad, de är mildare i tempramentet än många andra raser.
Jag är som sagt ingen expert på rasen då det inte finns så mycket information så ni får söka själva och läsa om dem istället för att fråga ut mig om hur det kan blivit så. Inte f*n vet jag, jag har aldrig avlat hundar. Men det är vad som står och det är vad jag märkt av genom den erfarenheten jag fått av information från uppfödare, han som startade rasen, av att träffa pappan och änsålänge av valpisen.
Nu kan ni lägga ner frågorna, sök på google på bild & information själva.
Var också jag som valde rasen & kan mest om den.
"Varför inte bara köpa en amstaff?" Det skulle aldrig komma på fråga, överenergisk hund som tar språng på allt, har träffat många amstaffs. Jag tycker de är små & jobbiga hundar. Men det är bara vad jag tycker, SMAKEN ÄR SOM BAKEN.