Vi kan inte bo ihop.

CosmicQueen

Trådstartare
Nu är det klart en gång för alla att jag & sambon ska flytta isär. :cry:
Även fast jag varit på väg ut ur denna relation många ggr under dessa 3 år så känns det såklart trist. Endel av mig tycker om honom, men vi kan inte bo ihop, det går inte, vi går varannan på nerverna, vi är alldeles för olika.

Jag vill planera, organisera, ha det välstädat, snyggt och prydligt omkring mig och hela den biten. Har försökt att släppa lite på kontrollbehovet, men det har inte räckt för att rädda förhållandet. Jag klarar inte av när berget med disk växer, dammråttorna nästan börjar dansa på bordet och att ständigt få plocka bort efter en annan människa och dessutom tjata som värsta mamman.

Satte ner foten och sa stopp för 1 månad sedan, sa att nu är det nog, nu går vi skilda vägar, jag orkar inte längre. Han fick sig rejäl tankeställare, bad om en andra chans och skulle göra allt som stod i hans makt för att rädda förhållandet. Allt var toppen i 3 veckor, aldrig varit så bra mellan oss och jag kände mig så glad & lycklig. Han hjälpte till hemma, var med barnen, inget gnäll osv. Men samtidigt så kände jag att det bara var & dra ut på det hela, ingen människa orkar i längden vara en person man inte är och det kom han själv på igår. Jag förstår honom, han är som han är & det går inte att ändra på. Han sa innan vi fick barn att han kommer mogna & växa upp, men nu efter 2 barn har han fortfarande inte gjort det & kommer aldrig att göra. Tyvärr måste jag säga.

Vi flyttar isär som vänner & jag är övertygad om att vi kommer & kunna umgås som sådanna i framtiden. Bättre att avsluta detta nu innan vi tar kål på varann helt.

Jag kommer att ha barnen, förrutom varannan helg då dom ska vara hos honom. Men vi ska försöka att hitta lgh i samma stad så att han har nära till oss & kan hälsa på barnen när han vill & även ta dom då jag behöver vara ledig för att göra annat.

Vet inte vad jag ville ha sagt med detta egentligen? Mest bara för att tala om det... Ni andra som separerat med småbarn, berätta gärna hur det gått för er & hur ni löst allt det praktiska.

Det är mkt känslor nu & alla möjliga tankar ploppar upp. Just nu är det att jag insett att mina pojkar ant inte kommer att få något syskon som jag så gärna vill. Min kropp skriker efter att få vara gravid & få en liten knodd igen. Men jag är ju 33 år nu, så det känns inte så troligt att jag kommer hinna få fler barn.

Kommer att sakna den här drömgården vi bor på, flyttade hir i januari iår, det är ett ställe jag drömt om i hela mitt liv. Men ingen av oss har råd att bo kvar här själv, det går inte. Känns mkt trist att lämna detta ställe.

Jag ångrar inte pojkarna, dom är det bästa som hänt mig. :love: Men såhär i efterhand så gick allting för fort för oss i början. Hade jag vetat allt jag vet idag så hade jag inte kastat mig in i en relation med honom. Det har varit 3 mkt turbulenta år på många sätt & vis.

Nu kan det bara bli bättre, nu börjar mitt nya liv. :)

Sv: Vi kan inte bo ihop.

Ush,det var tråkigt att höra, men som du själv säger bättre att avsluta det som vänner än att avsluta det när ni verkligen går varandra på nerverna. Skickar en stödkram

Oj, vad tråkigt... Skickar lite styrkekramar!

Jag trodde att ni hade en jättestabil relation, det är iaf intrycket jag har fått. Tråkigt att ni behöver gå isär, men bra att ni kommit till ett beslut som känns rätt. Är man inte glad och lycklig så är det svårt att vara en bra förälder. Ni har ju två underbara pojkar som förtjänar glada föräldrar!

Lycka till med allt och hoppas att det löser sig på bästa sätt för er.

//Julia

Oj, jag hade ingen aning... Har inga råd att ge men låt det göra ont och låt det ta tid. Och krama om era små underverk hela tiden för att finna styrkan när det känns tungt! Kram

Jag tycker det verkar som att du ser realistiskt på saken, men...
Det är mkt känslor nu & alla möjliga tankar ploppar upp. Just nu är det att jag insett att mina pojkar ant inte kommer att få något syskon som jag så gärna vill. Min kropp skriker efter att få vara gravid & få en liten knodd igen. Men jag är ju 33 år nu, så det känns inte så troligt att jag kommer hinna få fler barn.
Jag fyllde 34 det år jag fick mitt första barn, nu har jag 4... :idea:

Tack allihopa. :)

Nej, jag har väl inte skrivit så mkt här om våran relation, egentligen ingenting kanske? Är mera aktiv på ett annat forum där jag berättat ganska mkt, men ändå långt ifrån allt och där var ingen förvånad över att vi ska flytta isär.

Sedan vill man ju så gärna vara den lyckliga famlijen, det är många förhoppningar & drömmar som gått i kras nu. Hade väl aldrig kunnat tro att jag skulle bli ensamstående mamma till 2 barn på 2 resp 1 år. Men detta är som sagt det bästa för allas skull & framförallt barnen.

Vilket bombnedslag!
Jag lovar dig att det kommer att funka galant för er. Kan ni bara komma överens, så kommer det att funka.

Jag har varit ensam sedan januari. Loke är hos sin pappa 3 dagar i veckan i genomsnitt, det var min idé. Tanken bakom de 3 dagarna var för att Loke ska slippa åka bussen till dagis tidigt på morgonen. Visst, det är bara runt 5 min med bussen till dagis, men ändå.

För Loke fungerar detta bra. Han får vara med mig ofta och han får även vara med sin pappa ofta. Loke älskar sin pappa lika mycket som han älskar mig och så har det alltid varit.

Nu ska ju vi flytta om runt 2 veckor. Då kommer vi att flytta till samma område som Lokes pappa. Jag ville inte det, men hade jag tackat nej till lägenheten, så hade ju det funnits en risk för att bli hemlös. Kommer troligtvis fortsätta med samma dagar, då jag inte vill förvirra Loke.

Visst, vi är inte vänner, långt ifrån. P.g.a många orsaker. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv som i det förhållandet.
Men jag uppför mig lugnt och sansat, inga negativa tankar eller något sådant när jag träffar exet för att hämta/lämna Loke. Loke märker inte av något. Pratar inte heller illa om hans pappa när han hör på, skickar ibland bilder och sådär. Ibland ringer även Loke sin pappa. Visst, han är bara 23 månader, men han blir superglad när han får ringa.:D

Ni har 2 underbara pojkar, helt ljuvliga är dom. Och det är trist att separera, men en stor börda kommer att lyftas från era axlar.

Kram

Tråkigt att höra, men som du säger går det inte att leva ihop med någon man måste vara morsa till. Hoppas ni hittar boende snart och att separationen går så smidigt det kan.

Vad tråkigt!

Har ju också separerat nu och visst är det tungt.
Som du säger, mycket drömmar och planer som går i kras.
Vi har varit isär en månad snart och det börjar bli klart med den praktiska biten.
Men vi har mycket kvar att reda ut oss emellan

Mycket tråkigt att höra! Skickar en massa styrkekramar till er alla!

Men jag är ju 33 år nu, så det känns inte så troligt att jag kommer hinna få fler barn.
Fick nästan hicka när jag läste denna mening....jag (och sambon) fyller 31 i år och vi har inte ens påbörjat bebisverkstan ännu....Vi räknar med minst 2 iaf innan vi är "klara" :D , så nog kan du få fler knoddar alltid! ;)

Nu kan det bara bli bättre, nu börjar mitt nya liv. :)
Självklart! *peppar* Med den iställningen kommer du långt! :bow:

//Alice - en "smyger" på föräldraforumet

Tack för ditt svar. :)

Förstår att det är jobbigt för dig då ni inte är vänner, men både du & pappan verkar sköta det bra. För barnens skull så tycker jag inte det är mer än rätt. Hoppas att det blir bra även efter flytten för er.

Jag tror inte att vi kommer ha några problem & hålla sams, inte som det känns nu iaf. Vi har ju inte hittat boende ännu men får vi som vi vill så kommer vi att bo i samma stad, för pojkarnas skull så att dom får chansen & träffa sin pappa även under veckorna.

Nej, precis, man orkar inte vara mamma till en vuxen person i längden. Har nog att ta hand om pojkarna & hästarna, sköta mitt jobb osv. Det är tragiskt bara att han inte kan ta tag i sitt liv & växa upp, för då skulle det kunna fungera, det fick jag ju bevis på under dessa 3 veckor. Men det är väl inte han som person & han orkar inte anstränga sig.

Ja usch, det är mkt som ska ordnas rent praktiskt innan allt kommer & fungera som det ska. Känns jobbigt nu innan vi inte ens vet vart vi får boende osv, men bara den biten är klart så är vi ju en bit på väg iaf.

Jag var nyss fyllda 30 år då jag blev gravid med första barnet, ungefär i din ålder mao. Bara några månader innan hade jag inga som helst planer på att skaffa barn. Men så träffade jag honom & då gick det snabbt....

Tråkigt när man inte kan få det att fungera.
Är själv lite som dig och vill ha ordning och reda, städat och fint hemma m.m
Men det är inte så lätt när man har en sambo som är tvärt emot och skiter i allt. Vi ska också flytta isär nu då jag inte orkar längre...
Har en son på 10 månader och kommer ha ungefär 3,5 mil mellan oss då vi jobbar i olika städer.

Men det blir nog bra tillslut. man lär ju tänka lite på sig själv och barnen också.

Jag tror det är lika jobbigt åt andra hållet och leva ihop med en pedant om man är en en slarver..

Trist ts men det är bätte leva själv än i ett dåligt förhållande och jag tänkte som du när det gäller framtida barn i "vår aktningsvärda ålder" att de är inte bara att skaffa, kruxet är att hitta en man som man vill ha barn med, som vill ha barn med mig osv och det kan ju ta tid..

Så tråkigt att höra, det kom oväntat. Jag hoppas att du och pojkarna får ett bra nytt liv. Har du någon du kan ventilera hos och få vara arg och lessen? Eller känns det mest bra nu när det är definitivt?

jättetråkigt att ni ska gå isär för pojkarnas skull :( men det är nog det bästa iom att ni går varandra på nerverna. Det hade bara blivit värre för alla till slut.
Förstår att det har varit jobbigt för dig att ha 3 barn att ta hand om och tråkigt att han ej vill ta sitt ansvar/växa upp.
Jag blev dock ej förvånad att det skulle bli så här, man har ju läst mellan raderna hur läget egentligen är :( *kram*

Tycker att det är bra att du har sagt ifrån. Nu kan allt bara bli bättre för dig och pojkarna. Tråkigt att ni måste flytta från gården, men i framtiden kanske ni har en ännu finare gård :idea:

Jag var 31 när jag fick mitt första barn (är nu 34 år) och fler barn ska vi ha i framtiden, 1 eller 2 till... så du lär nog hinna få fler barn ;)

Då sitter ju du i ungefär samma sits som mig. Hoppas att allt löser sig till det bästa för er alla. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 396
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 525
Senast: Queen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 519
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka