Vi har köpt en valp!!!

Minilott

Trådstartare
ÅH! Jag är såå glad:D Vi har varit på två kennlar och tittat på valpar och nu har vi hittat tjejen vi vill ha:love:
En liten Dalmatiner tik såklart:D
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Guu va roligt :banana: :banana: Grattis :)
När får man se några bilder på underverket då?

// F :)
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Tack!:banana: Bilder ... hm! Jag vet inte hur man lägger in det här på buke:angel: ÅH! Vad jag längtar att veckorna går fort, fast det är klart:o jag har endel att förbereda ju... Hon ska få ett rött halsband och ett rött koppel, det passar så bra till en liten tös:smirk:
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Prövar lägga in en bild...
hund027.jpg
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Jättefin :love: Jag vill också ha :bump: .

Dock får jag vänta till i vår :cry: .

Tror att rött blir jättefint på henne.
Om hur länge får hon komma hem?

Mvh F
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Om ca 2-3 veckor får vi hem henne:love: Jag är såå glad för henne... det var ju inte så längesen jag förlorade min älskade häst efter 18 år tillsammans och hela hösten har varit fruktansvärt jobbig:cry: Ingen kan ersätta min häst, livet måste gå vidare... Att inte ha något djur när man älskar djur och alltid haft djur omkring sig känns att förlora en del av sig själv...
 
Senast ändrad:
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Å, en så´n liten sötnos!!! Kan knappt komma ihåg att vår "lilla" (36 kg) dalmatinerpojke har varit så liten!

Lycka till, med en dalmatiner har man aldrig tråkigt!
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Nej men gud så underbart söt! :love:
Jag har alltid varit svag för dalmatiner. Mamma och pappa hade en sån förut. Hur fin som helst. :love:
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Dagarna sniglar sig fram*suck* i slutet på nästa vecka får vi hämta hem vår lilla tjej:love:
I dag ska jag hängna in en stor del av trädgården, kan vara skönt att ha en "hage" nu i början;) Om jag är ensam hemma med sonen2½ år så hinner vi ju inte ut så fort som valpen vill ut och kissa, så medans jag tar på mig och sonen får hon vänta i "hagen" Smart va:banana:
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Grattis :) Blir så avundsjuk, ska också skaffa dalmatiner men måste vänta några år först, tråkigt att vänta!!
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

KickiH- Nej, vi ska inte BAER-testa henne. Uppfödaren har med sin erfarenhet och kunskap hörseltestat valparna och de hör. Hörseln kan vara sämre eller bättre på ena örat men som sällskapshund spelar det ingen roll... Bägge föräldrarna är Baer- testade UA och fulltandade:D Vi frågade mycket om detta när vi hälsade på... man vill ju inte få en döv hund:confused:
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Åååhh... vilken söt liten sockertopp:love: :D
 
Sv: Vi har köpt en valp!!!

Här är lite text ang. hörseln som jag kopierat från ras hemsidan...:banana:

I många länder och även i Sverige har man börjat testa dalmatinern med en hörseltestningsapparat som med en elektrofysiologisk undersökning mäter hörselfunktionen. I Sverige har ett stort antal avelsdjur och även valpar testats med denna metod (BAER). Det har visat sig att dalmatinern kan ha hörseldefekter på ett öra och höra utan anmärkning på det andra (unilateralt hörande). Sådan partiell hörselnedsättning har ringa eller ingen betydelse för hundens funktion. De hundar som bara hör på ett öra - unilateralt hörande - har inte på något sätt ett avvikande beteende och visar inga tecken på hörselnedsättning utan verkar höra precis lika bra som de dubbelsidigt hörande hundarna. Hundens hörsel är så god att den funktion som finns på den friska sidan mycket väl räcker för att hunden skall kunna leva ett normalt hundliv. Att flera unilateralt hörande dalmatiner är godkända på Brukshundsklubbens bevakningsprov - där det med hörseln gäller att kunna identifiera en avlägsen ljudkälla och hur denna förflyttar sig - bekräftar att en hund som är döv på det ena örat inte på något sätt är handikappad. Att köpa en unilateralt hörande valp är absolut inte något man bör känna sig tveksam inför.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 403
Senast: Gunnar
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 258
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp