Vi behöver tröst

Sv: Vi behöver tröst

Ja vad smart och visa statistik :idea:

Där ser man ju klart och tydligt att det inte förekommer så jätte många ridolyckor med dödlig utgång. Och vi vet ju vad som kan hända om olyckan är framme. Men varför sluta hålla på med nåt man älskar? Det är ungefär som att sluta cykla elller gå i trappor bara för att man kan skada sig eller dö. :crazy: (Inte menad som kritik mot dej idasarge utan mina egna funderingar ;))

Lite obehagligt är ju att det ligger under nöje. :eek: ;)

Men det har en helt, självklar, naturlig förklaring. :eek:
Artikeln beror på att Anders Lundin satte i halsen :o

notera dock att siffrorna är från 2003..

Delvis kl. Svar även till Minusgraader

Fast så kan man väl inte tolka statistik :confused:

Man får ju sätta antalet olyckor i relation till antalet utövare. Ja, fler personer dör av att sätta i halsen varje år än att rida, men BETYDLIGT fler äter varje dag än rider. Samma sak gäller bilkörning, cykling och att gå i trappor. Fler dör i olyckor förknippat med detta men de har ju också utövare i multum jämfört med ridsporten/fälttävlan.

Men jag förstår ditt inlägg. Visst måste vi ha lite peppning nu när allt detta tragiska hänt på så kort tid...

Senast ändrad av en moderator:

eller se det så här:

Det finns så mycket annat som ALLA gör som är farligt så varför snöa in på "farligt" ?
:angel:

Delvis kl. Svar även till Minusgraader

Fast så kan man väl inte tolka statistik :confused:

Man får ju sätta antalet olyckor i relation till antalet utövare. Ja, fler personer dör av att sätta i halsen varje år än att rida, men BETYDLIGT fler äter varje dag än rider. Samma sak gäller bilkörning, cykling och att gå i trappor. Fler dör i olyckor förknippat med detta men de har ju också utövare i multum jämfört med ridsporten/fälttävlan.

Men jag förstår ditt inlägg. Visst måste vi ha lite peppning nu när allt detta tragiska hänt på så kort tid...

Det må så vara men med tanke på att ca 1/2 miljon människor rider så är ju olycks statistiken inte så hög....

eller se det så här:

Det finns så mycket annat som ALLA gör som är farligt så varför snöa in på "farligt" ?
:angel:

Läste på ridsportssida om någon som blivit ihjälsparkad av sin ettåriga ponny när hon var inne i ringen på en utställning.:eek::eek:

Jag förstår hur du menar.

Jag försöker, istället för att skjuta problemet ifrån mig, att tänka realistiskt. Jag vet att det är farligare än mycket annat, blir extra påminnd om det just nu, men tänker igenom vad just jag kan göra för att rida säkrare.

Senast ändrad av en moderator:

Det må så vara men med tanke på att ca 1/2 miljon människor rider så är ju olycks statistiken inte så hög....

Ja, för det är ju jättemycket i jämförelse med de nio miljoner som äter ungefär tre gånger per dag :angel::angel:

Ja, för det är ju jättemycket i jämförelse med de nio miljoner som äter ungefär tre gånger per dag :angel::angel:

Fast då måste du ju tänka på att en hel del bara intar flytande föda, alla mål, både yngre och äldre :angel:

Förlåt men kunde inte låta bli. ;)

Jag tror att hur realistisk man än är så måste man förtränga, annars överlever vi inte. Då tänker jag inte bara på detta med ridningen utan allt annat som sköljer över oss dagligen via massmedia. :eek:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 748
Senast: xfie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 953
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2