Sv: "Vi behandlas som djurplågare"
men du skrev
"Man får ju givetvis inte ha typ hönsnät eller liknande och är det dåligt uppsatt eller så så kan man få omläxa men förövrigt ser jag inte hur en inspektör kan ha några åsikter.
Vi hittar inte på saker utan vi har vägledningar och regler att följa. Allt är överklagningsbart och allt vi skriver ska hålla till nästa instans."
Och
"Sedan är det så att vi kontrollerar stallet en gång sedan får man ett verksamhetstillstånd och dom är oftast inte tidsbestämda. Det finns inte tillräckliga resurser för att springa i stall som inte fått anmälningar för att kontrollera. Därför är man väldigt försiktig med att bevilja avvikelser på så lösa grunder då det inte är troligt att det alltid står ponnyer och unghästar där om man har en verksamhet där mycket hästar kommer och går."
Så nog har du skrivet vad du jobbar med och kanske på fler ställen som jag missat. Merparten av dina inlägg är mer eller mindre försvar och förklaringar varför du och dina medinspektörer agerar som ni gör så ditt yrke är mer än lättgenomskådligt eller så är det du skriver inte helt sant.
Och som sagt du vet ju inte med vad jag menar. Jag har ingenstans presenterat mig och även om jag arbetar inom området så har jag all rätt i världen att utgå ifrån min erfarenhet. Många inspektörer på bukefalos pratar utefter sin yrkeserfarenhet här. Och även andra inom olika myndigheter, länsstyrelsen, kommuner och landsting.
Förstår inte riktigt vad du syftar till, även om jag är en myndighetsperson så är jag likväl privatperson och har en rätt att uttrycka mig precis som alla andra kring mina erfarenheter och kunnande. Det finns vissa regler såsom givetvis inte namnge personer eller liknande men att hänvisa till saker som jordburksverkets föreskrifts dokumentation, en rapport släppt av djurens rätt och tala om hur man arbetar på myndigheten räknas knappast som ett översteg på något sett, snarare uppmuntras vi att klargöra hur vårt arbete sker gentemot allmänheten.
Om något är det väl bra att någon klarar av att beslysa att det som tidningarna skriver inte belyser verklighetsbilden. Avvikelser från mått kan som sagt ges men inte hur stora avvikelser som helst men de ges inte om miljön för övrigt inte är bra och det var du ju absolut inte här.
Jag är en frispråkande myndighetsperson som gärna skriver om sitt ämnesområde på fritiden
Ser ingen anledning till att mörka och hymla med saker över hur det är eller ska vara. Tvärtom, ju fler som vet vad som gäller desto mer preventivt fungerar det. Staten ska vara glad att det finns engagerade medborgare som informerar på sin fritid
Såväl på miljösidan som djursidan.
Alla mina bekanta och vänner vet vem jag är och vad jag arbetar med, hur tänkte du att jag skulle överhuvudtaget kunna bedriva ett privatliv om jag inte får ha egna åsikter oxå? Att vara myndighetsperson handlar delvis om att se bort ifrån sina egna åsikter och tillämpa lagstiftningen som den ser ut idag.
Men som sagt ser inget konstigt i mina åsikter överhuvudtaget även om så skulle vara frågan. Jag är ingen militant vegan som är medlem i någon suspect organisation. I våra kretsar är djurens rätt en organisation att räkna med. Dom sitter i mångt och mycket med i styrelser såsom djurförsöksetiskanämnden bla.
Hänvisar glatt till deras rapport med vettiga hänvisningar precis som vilken annan rapport som helst med vettiga hänvisningar och bakgrundsarbete.
Du får gärna ha problem med mig som person eller om du helt enkelt inte gillar myndighetspersoner. Men jag ser inte varför och hur diskussionen helt plötskigt handlade om mig och vad jag har rätt till. Lite OT. Får en känsla av att du känner personen i fråga i tråden faktiskt och tog illa upp av att det framkom att artikeln egentligen inte belyste problematiken fullt ut ( som det sällan gör)