D
Dam
Hej! Har haft min extremt svårlastade häst på lastkurs hos NH-tränare en vecka i somras. Kan nu lasta henne själv och köra, UNDERBAR känsla. Försöker köra ett par gånger i veckan ”bara för att”. Det går bättre och bättre. Själva lastningen är inget problem, på vägen bort är hon lugn och fin. MEN så, när vi ska åka hem börjar hon när hon kommit in i transporten... Veva i luften med frambenen. Slå med frambenen. Det är bara tyst i släpet när hon byter ben om man säger så.
NH-tränaren menar att det är rutin som gäller och jag håller med. Men, har någon här någon annan idé hur man kan få henne att sluta? risken är ju stor att hon gör sig illa och att transporten så småningom trasar sönder.
någon som har ngn teori om varför detta bara inträffar på hemväg?
Tacksam för tips och erfarenheter. Kan tillägga att hon vevar med frambenen i andra situationer där hon blir nervös. Exempelvis om hon står uppställd på gången och spattar för saker... Det är hennes sätt att visa obehag och osäkerhet så att säga, eller vad tror ni?
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
NH-tränaren menar att det är rutin som gäller och jag håller med. Men, har någon här någon annan idé hur man kan få henne att sluta? risken är ju stor att hon gör sig illa och att transporten så småningom trasar sönder.
någon som har ngn teori om varför detta bara inträffar på hemväg?
Tacksam för tips och erfarenheter. Kan tillägga att hon vevar med frambenen i andra situationer där hon blir nervös. Exempelvis om hon står uppställd på gången och spattar för saker... Det är hennes sätt att visa obehag och osäkerhet så att säga, eller vad tror ni?
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)