Tack ! Fast bara för att en rider på 65% i MsvB ett år betyder ju inte att en gör detsamma nästa år? Jag förstår inte riktigt det här att du verkar tro att ridningen är statisk oavsett vilken häst en har? Det är väl aldrig samma när en kommer upp i sadeln trots att en känner sin häst väl, det sker hela tiden utveckling, en går framåt, en går bakåt och en hittar nya problem och lösningar.Ja Fiorano gör det kalasfint.
Jag tror dock inte alla letar efter % i tävlingssammanhang utan en känsla i sadeln. Svårt att förklara men 65% i Msvb och galopp i skogen uppfyller inte allas krav på vad hästägandet ska innehålla.
Jag är inte heller nöjd-som i att jag inte vill ännu mer-med att rida på 65% i MsvB och galoppera i skogen, men jag är sjukt nöjd med att jag har en häst som jag kan göra båda med och att jag älskar att rida henne! Att älska att sitta i sadeln på sin häst måste ändå vara grunden för en amatörs hästägande, oavsett tävlingsambition, med tanke på hur mycket pengar vi lägger på det här !