veterinärbesök

1

19milla90

vad kostar ett veterinärbesök med hälsokontroll och dhppi vaccination? inräknat grundavgifter och allt det där.

Sv: veterinärbesök

men svara då..snälla! helt omöjligt att googla upp det eftersom att ingen veterinärstation verkar ha ett vettigt upplägg på hemsidan.

Sist mina föräldrar var på Solstadens med min tik (hon bor hos dem i perioder) betalade jag ca 300:- för vaccination, plus någonting annat jag inte kommer ihåg. Men räkna med ca 500-700:- för besiktning plus vaccination.

Jag betalar 300:- hos min "lokala veterinär", men åker jag till djursjukhuset får jag nog ge det dubbla..
Så ring runt till de i närområdet och fråga!:idea:

Tack så jättemycket var svaren. Då är det ju iaf rimliga kostnader och de kanske t.o.m kan bli rimligare om jag gör som du (Zizzy) gör också. tänkte bara så att det inte kostar flera tusen varje gång den ska kollas och vaccineras :P tror ni det är skillnad på priset i småstäder och storstäder?

Det är stor skillnad överallt.
Jag som bor på vischan ringde runt till de närmsta, och priset varierade kraftigt, från ca700:- till ca300:- för samma jobb...

Det är stor skillnad överallt.
Jag som bor på vischan ringde runt till de närmsta, och priset varierade kraftigt, från ca700:- till ca300:- för samma jobb...

Då kanske det är bättre att börja ringa när det väl blir dags och helt enkelt ta den som verkar vettig och har ett vettigt pris, vill ju helst inte att det stiger över tusenlappen. vad var det för jobb du gjorde då?

Ja, men det är efter jag tyvärr blivit stamkund hos henne med med diverse åkommor på mina djur.
Ärligt talat kommer jag inte ihåg vad hon tog första gången för vac, bes chip, men jag tror 380 per valp. Men sist betalade jag nog inte mer än 300, Hon säger att hon inte har vett att ta rejält betalt.:D
Hon är super duper bra!
(orkar inte leta reda på kvittot, men nu har du lite koll iaf. )

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 148
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 172
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka