Vet någon något om Sir Timothy?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bellini
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 706

Bellini

Trådstartare
Satt och kollade lite på min hästs mammas avkommor. Visste bara att hon hade fått 3 avkommor, alla helsyskon. Men idag såg jag att hon fått ett föl innan dem, e. Sir Timothy . Någon som vet något om denna hingst? är han godkänd? vad har han gjort? är han ens halvblod??? Har aldrig hört talas om den hingsten :confused:

Tacksam för all info!

Sv: Vet någon något om Sir Timothy?

Han är inte godkänd och inte halvblod. e Chirac u Gaby Cecil e Sir Cecil (okänd stam) u Valkyrian e Tampiko (vbl travare) u Vienna xx e Wunderhorn xx. Gissar att Sir Cecil är en travare e Speed King u Bellvolo.

Tackar så mycket för infon :) Förstår inte hur man kan betäcka ett halvblods sto med en sån hingst... Visst att det kan bli bra men ändå... Aveln var väl lite mer "buskig" på den tiden...;)

Förstår inte hur man kan betäcka ett halvblods sto med en sån hingst...

I Blup-databasen kan man se att han endast var två år när han betäckte (och han har inga ytterligare registrerade avkommor), så man kan kanske gissa att det rör sig om en tjuvbetäckning. Iaf får man hoppas det.:crazy:

Jaha, ja där har jag inte kollat, är inte så hajj på blup osv :o Jo det verkar ju som en tjuvbetäckning, annars hade nog stoägaren fått någe hjärnsläpp vid tillfället :rofl:

.. lite långsökt, såg att tampiko fanns i stamtavlan måste iaf nämna att tampiko var en riktigt bra travare på sin tid, brun.;) k

Var det inte så tidigare att man fick korsa in fullblod i travaren? Tycker mig minnas nån artikel i någon svensk tidning om just det.

Jag tror att det var lite till mig som inte är så förtjust i travarkorsningar;)

Jag och kladruby är kompisar.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 323
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 289
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 876
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka