Sv: Vet inte vilken ponny vi ska välja!
För det första kan man lacka om bilar...
Sen så tycker jag att färg är en lyx, visst kan du välja ponny efter färg, men då får du också vara beredd på att lägga ner tre gånger så mycket tid som du skulle behövt om du var öppen för vilken färg som helst.
Är det inte viktigare att hästen passar din dotter, än vilken färg den har?
Och 15 hästar är alldeles för lite att titta på, speciellt om du ska ha en viss färg på hästen.
Räkna med 30 hästar.
Förståss kan vi inte hindra dig att köpa en häst som är sprallig men...
En första ponny till en tjej som ridit i 2 år 1ggr/vecka/termin ska ha en häst som är över 9 år, som kan alla skolorna, som är lugn och trygg och stabil.
Inte en häst hon måste börja utbilda, som kan bli skvättig för vad som och som det finns risk att den blir värre med tiden då din dotter inte har nog stor vana för att utbilda en lite explosiv ponny.
Det är inte din dotters fel, det är den natuliga logiken, har man ridit i 2 år på ridskola, 1 ggr per vecka, så har man inte nog med kunskap.
Säljaren hade ju som jag sagt 2 hästar att sälja, en 8 åring och en 4 åring.
Har alltid haft en dröm om att ha en mörk häst, min ponny var brun, min stora häst var fux och min fölunge var oxå brun.
förstår egentligen inte varför man inte får bestämma sig för vilken färg hästen ska ha, den hästen man letar efter finns nånstans, det är bara det att det tar lite mer tid att hitta den.
Om du tycker bäst om röda bilar, åker du väl inte och kollar på en gul?
För det första kan man lacka om bilar...
Sen så tycker jag att färg är en lyx, visst kan du välja ponny efter färg, men då får du också vara beredd på att lägga ner tre gånger så mycket tid som du skulle behövt om du var öppen för vilken färg som helst.
Är det inte viktigare att hästen passar din dotter, än vilken färg den har?
Och 15 hästar är alldeles för lite att titta på, speciellt om du ska ha en viss färg på hästen.
Räkna med 30 hästar.
Förståss kan vi inte hindra dig att köpa en häst som är sprallig men...
En första ponny till en tjej som ridit i 2 år 1ggr/vecka/termin ska ha en häst som är över 9 år, som kan alla skolorna, som är lugn och trygg och stabil.
Inte en häst hon måste börja utbilda, som kan bli skvättig för vad som och som det finns risk att den blir värre med tiden då din dotter inte har nog stor vana för att utbilda en lite explosiv ponny.
Det är inte din dotters fel, det är den natuliga logiken, har man ridit i 2 år på ridskola, 1 ggr per vecka, så har man inte nog med kunskap.