Sv: Vet folk överhuvudtaget om vad de stoppar i sina hästar
De flesta örter jag räknade upp med anti-inflammatoriska egenskaper ä'r testade på samma sätt som dk.
Örtblandningar med dk i säljs INTE som anti-inflammatoriska, där har du fel! De säljs som joints eller mobilitys och står inget om att en av örterna är så pass anti-inflammatorisk att den då skulle falla under doping
peter_lundin skrev:Du fattar ingenting. Jag gjorde ju skillnad mellan DK o alla de andra du räknade upp. Just när det gäller DK finns det dokumentation o en hel del erfarenhet som talar för en relativt stark antiinflammatorisk effekt o det säljs just som antiinflammatoriskt medel vilket är tveksamt ur laglig synpunkt. Man får inte säga att ett medel får skall användas för att behandla sjukdomar men vad skall man med ett atiinflammatoriskt medel om inte för att behandla inflammationer?
PL
De flesta örter jag räknade upp med anti-inflammatoriska egenskaper ä'r testade på samma sätt som dk.
Örtblandningar med dk i säljs INTE som anti-inflammatoriska, där har du fel! De säljs som joints eller mobilitys och står inget om att en av örterna är så pass anti-inflammatorisk att den då skulle falla under doping