Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
olgaklara skrev:Visa mig gärna var det finns karenstid för dk? Och hur det kommer sig att det finns med i alla preparat för hästar som är lite stela eller förebyggande preparat? De skriver klart och tydligt ut på sin ainnehållsdeklarationer att det inte finns några substanser som kan komma att ligga inom otillåten gräns! Det är bara att se och läsa själv!
Visst kan hästar knapra i sig betydligt mer än 15gr :smirk: Speciellt Vitpil!
Inte_Ung skrev:Men man behöver nog inte vara vare sig läskunnig eller smart för att lyckas på tävlingsbanorna.
Man behöver en bra häst och så behöver man kunna rida.
Det är inte samma som att man automatiskt blir utfodringsexpert eller expert på invärtesmedicin på häst.
Alexandra_W skrev:Inte Ung mfl har saxat ur bestämmelserna där du klart och tydligt kan läsa att det är karens på DK, minst 96 h, hur mycket du än tänjer på både samvete och gränser så har du en 96 h karens.
Innehållsdeklarationen kan du ju ta med en nypa salt, jag ger FLexijoint, som innehåller MSM, MSM är dopingklassat i Sverige (men inte i t ex ENgland). Sist jag köpte stod det NADA om karensen på MSM på hinken. Däremot står det att det är tillåtet under en massa andra länders/förbunds dopingregler. Nu kanske de skrivit in karensen för MSM på nya hinkar, men en leverantör som köper in 50 000 hinkar, strax efter blir det karens, han märker nog inte om hinkarna, och han kanske inte ens VET att det är karens. Det är ju DITT ansvar att hålla rätt på karenserna.
Gammeln skrev:Har du sett en häst stå och böka i ett vitlöksland :smirk:....
Gammeln skrev:Har du sett en häst stå och böka i ett vitlöksland :smirk:....