Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det yttre lamellagret växer ner. Det inre läker på plats. Mindre förändringar, skador i lamellerna kan säkert läkas helt och hållet på plats. Det finns enzymer som ser till så att den skadade vävnaden repareras. Det är vad jag förstår framförallt hovväggen som måste växa ner.
Men tänker du nu?
Med tanke på vilka slutsatser folk drar av en skriven text...
Du kan dra in enzymer och allt möjligt - den viktiga infon i detta sammanhang är att att en hov med kronisk fång inte är stabil nog att gå på definitivt inte att springa på
Tänker du på när du skrev det ovan? Att vissa barfotaverkare hävdar att hästen skall röra sig vid fång och att de nu tar ditt lösryckta citat och konstaterar precis det de vill...
Är det något fel att ställa frågor, kolla runt och vara nyfiken så länge det inte skadar någon?Synd att denna tråden blev en antingen eller tråd och trist att många andra inte vågar kolla upp och ta reda på fakta om något som verkar skrämmande och annorlunda. Men det skadar inte att ha andra metoder till hands och prova när det man testat inte fungerar.
Vad vill du säga med denna länk?KL
Jag gillar att söka runt på nätet och är mycket på youtube då det finns mycket intressant att hitta där. Tänkte slänga in lite jämnförelse videos här som kan vara spännande ang hovar och den baletten sen får var och en skaffa sig en egen uppfattning vilket som ser och känns bäst i maggen.
Comparison hoof touch down:
http://www.youtube.com/watch?v=Ghi4mhZgJvA
?
Detta ser jag.KL
Slowmotion skodd hov:
http://www.youtube.com/watch?v=yrlUaFFdv3Y&feature=related
Slowmotion barfota hov:
http://www.youtube.com/watch?v=si7QUK4OY0o&feature=related
?
Verkningen är superviktig men om hästen är i obalans i kroppen så kan en perfekt hov landa heltokigt ändå.Vekningen påverkar hur hästen sätter ned hoven och en duktig hovslagare skall se till att det blir bra och korrekt isättning inte bara trakt före utan också i längdriktningen
Det är som om jag skulle påstå att om hästarna skoddes enligt min metod. Den så kallade VAT-metoden så garanterar jag en medalj på OS i London 2012 i valfri ridsportgren.
Denna "unika" metod paketerar jag i snygg marknadsföring och skrattar hela vägen till banken!
Fundamentalism innebär bokstavlig tro på en religions eller ideologis urkund, och ett doktrinärt efterföljande av en uppsättning grundläggande principer.
ja jag märker att du har svårt för "the biger picture"
och det är precis det här som jag morrat om förut - inget är så livsfarligt som den som läst lite medicin
För slutsatserna kan bl helt fel - eftetrsom man inte har en grundutbilning inom området - och därför itne kan sätta enskild fakta i ett större sammanhang - och därför blri slutsatsen inte sann - även om den verkar logisk
Med logik kan man bevisa att en katt har åtta svansar - men har någon sett en sådan katt?
Hur många fötter har du sett? Kan du integrera det du läser med praktistk kunnande och erfarenhet?
För precis som lilla Skutt har jag sett allt för mycket lidande som blir konsekvensen av brist på grundkunskaper
En doktrin är en lärosats som stöder ett visst praktiskt handlande