Veredus eller Eskadron?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nyrelski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 825
N

Nyrelski

Jag vet att det säkert finns 100 sånna här trådar innan men... :D

Jag ska köpa nya benskydd till hästen nu eftersom de gamla har stått ut i 6år och görjar falla sönder.

Men nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska ha veredus eller eskadron.
Vilka håller längst? De gamla var eskadron och de har ju hållt länge men blev väldigt slitna. Håller veredus bättre?

Sen ska de ju skydda bra också, eskadron är ju inte lika tjocka som de andra...

Vilka har ni bäst erfarenheter av?

Pro-Light.jpg

Sv: Veredus eller Eskadron?

Måste nog säga att mina veredus har hållt längre än mina eskadonskydd. Särskillt de med läderinsida håller verkligen måttet! Eskadron blir väldigt slitna och noppriga efter ett tag.

Annat alternativ är ju att köpa en lite billigare variant typ Hampa på Hööks och byta oftare. De skyddar lika bra som eskadron, fast lite tråkigare märke kanske.

Helt klart veredus om de både skall vara snygga och hålla länge! Eskadron är dock lite smidigare att sätta på/ta av.

Jag har bara bra erfarenhet av både Veredus och Eskadronskydden.
Eskadron tycker jag är väldigt smidiga, de är enkla att sätta på, man kan lätt spola av dem och hänga de på tork då man använt dem och de blivit skitiga, de håller väldigt bra. Och de ser ut som nya efter att man tvättat dem i maskin.

Men Veredus är också bra skydd, dock något krångligare att sätta på men det tar ju inte många minuter längre. Men ska man göra rent dem efter ridning kan man ta och spola av dem med vanligt vatten och sedan smörja lädret (om man har med läderinsida då.) Har själv inga sådana skydd. Men en tjej i stallet gör så, hon har även tvättat sina skydd i maskin och sedan Omedelbart(!) smörjt lädret efter att de blivit klara i maskinen och det har också funkat väldigt bra!

Välj de skydd som faller dig bäst i smaken och som du anser sig ha råd med.
Eskadronsskydd kan man köpa för relativt bra pris via Hästshoppen www.hastshoppen.se, Veredus är ju lite dyrare.

Jag velade också mellan de båda märkena när jag köpte skydd senast. Det slutade dock med att jag köpte Whitaker-skydd och är nöjd med dem. Finns på www.skarahastsport.se

Kanske något att överväga åtminstone, annars är ju Veredus skydden med läderinsida väldigt snygga.

Veredus!!!! Bruna såklart! :)

Men Eskadron med fårskinn är också jättefina, har såna med.

har båda och har bara bra erfarenheter om dem.
nu har ju eskadron kommit med ett "nytt" material på själva märket vilket jag tycker är bättre än de förra. de blev lite fula i tvätten efter ett tag..
men personligen gillar jag nog veredus mer, tycker de e snyggare! men välj vilka du själv tycker bäst om båda e ju bra lixom! :)

*lånar knapp*

Tack för svaren! Det får nog bli ett par Veredus, tycker de verkar bäst :)

ok, det var det jag hade för mig men blev lite osäker.... Ska ta och kolla närmare på dem :D

Jag har sett o även hört klagomål på Veredus "knäppesband" (?) för dom har lossnat en bra bit, Kardborren alltså. Vilket är dåligt tkr jag med tanke på priset.

Har både Eskadron o Veredus.
Tycker du ska köpa Veredus, de är mkt snyggare o exklusivare än Eskadron. Dessutom har ju alla eskadron, kul med lite nytt :d
Har själv Veredus med läderinsida, helt underbara o sjukt snygga :love: Det är ju en liten plastflärp på dem som man ska trä över kardborreknäppningarna så de inte går upp! Hehe tog ett tag innan jag fattade det :rofl:
Eskadrons skydd är ju oxå väldigt bra, men kardborren blir nopprig efter ett tag o på några bakskydd jag har så har sömmen börjat gå upp. Men visst håller de oxå många år!

Har ingen erfarenhet av Veredus, men tycker dom ser så plastiga ut :confused: Men gissar dom ej är det i verkligheten?

Hej!
Eskadron tycker jag helt klart är dom smidigaste skydden.Enkelt skötta mm.Helt klart mitt vardagsval!

Veredus tycker jag är snyggare men mycket jobbigare med allt smörjande mm.Nàgot jobbigare att sätta pà ocksà.
Kanske ett tävlingsval?

piggis_83 skrev:
Dessutom har ju alla eskadron, kul med lite nytt :d
jag tycker att alla har veredus, iaf på de hopptävlingar jag vart på :crazy:

btw tycker jag att av de två är eskadron klart snyggast, även om jag tycker att bägge är alldeles för dyra för att vara prisvärda öht

Jag föredrar Veredus (gärna dom med Läderinsida)

Dom håller bättre och är snyggare (dom bruna :love:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 183
Senast: Sasse
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
8 997
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka