Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om hyresgästs häst tex kommer lös och trampar sönder grannens gräsmatta, eller ställer till med nåt annat, är det då hästägarens ansvarsförsäkring som ska träda in, eller är det min, som stallupplåtare och hyresvärd?
Har den exempelvis rymt från hagen så är det rimligen den som är ansvarig för stängslet som är ansvarig. Sedan gäller det givetvis att det finns ansvarsförsäkring för att den ska kunna gälla.
Ja det beror på omständigheterna vem som kan ställas till svars. Stallägaren kan knappast bli skyldig om hästen kommer lös när ägaren är ute och rider och ägaren kan knappast bli skyldig när den har lämnat en häst några månader på tillridning och lämnat över ansvaret.
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Ekonomi & Juridik
Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
Juridik & Ekonomi
Hej!
Gammal användare som vill vara anonym.
Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.