Vem Väljer du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem Väljer du?

Det där gör mig så ledsen för din skull.
Men det gör ju ingen skillnad för dig och din tillit till andra människor.

Ja, här skulle man välja, men jag väljer ändå att se det realistiskt sett. Du får nämligen inte tiden på dig i verkligen livet om du ska krocka.
Och ändå spottar du ur dig till höger och vänster att vissa härinne borde söka psykvård?
Har du husdjur överhuvudtaget?

Äh var inte ledsen över min skull, jag är skadad för livet av vad människor gjort mig..
Nej men allvarligt. Du kan inte förstå att jag hellre ser att en människa dör än ett djur, jag kan inte förstå att du hellre ser din häst dö än en pensionär (så var det va?).
Så ja, vad göra.

Värdet är inte det som styr mig och mina känslor.
Hur värderar man ett liv?

"Hur värderar man ett liv?" Så du värderar enbart människans liv?

Jag har haft djur i hela mitt liv - och har stått bredvid när dom av hög ålder och sjukdom har avlivats. Så sent som för två veckor sedan.
Men det var inget mot mina känslor när jag hittade min far död.
Det skulle jag ALDRIG vilja utsätta någon för om jag kunde VÄLJA - och det var frågan. VÄLJ ditt husdjur eller en gravid kvinna.

och då skulle min älskade häst Luff ha blivit påkörd.
Även om människan ifråga var en pensionär som jag visste skulle dö ändå inom en vecka.

Det där tror jag inte ett jävla skvatt på måste jag säga!:smirk:

Tror Knappast att DU (eller ngn för den delen heller) helldre skulle köra över en häst än en människa.

Du skulle själv troligen ha dött så det skriker om det eller blivit allvarligt skadad resten av ditt liv,en krock med ett djur på +500 kg (nu vet jag ej hur pass stor häst du har) i "hög" fart är Mkt farligare och allvarligare än en krock med en människa på knappa 100 kg,det hela säger ju sig själv,hela bilen skulle ju fan vändas ut och in typ!

Så jag tror då inte för 5 öre att Du skulle offra både din häst's eller DITT eget liv framför en 93 årig gammal fossil(=pansionär) som går över vägen!

Sen kan du ju förneka det hur gott du vill,men jag tror inte på det-INGEN skulle göra det!

Det finns två åldrar som människor tror och vet allt. Det är när de är 3 år och 19 år.

(Jo jag har även upplevet det personligen så jag har praktiskt erfarenhet av det, men jag minns det inte från den tiden jag var 3 år)

Jag kan ju inte hindra dig från att inte tro på mig.
Jag hade defintivt väjt från människan - och där är ju hästen isåfall.
Det var ju välja man skulle göra.
Inte styr man på något - man styr från något.
Det är därför folk väjer för rådjur och kör in i långtradare

Det finns två åldrar som människor tror och vet allt. Det är när de är 3 år och 19 år.

(Jo jag har även upplevet det personligen så jag har praktiskt erfarenhet av det, men jag minns det inte från den tiden jag var 3 år)

Ja och ni "gamlingar" vet å kan allt bäst,eller hur?:smirk:

Bahah snälla nån-ge er nu va!

Det är svårt men om vi tar människoliv nu så är det lätt att värdera i handlingar. En mördare och din kusin, vem är värd mest?

Jag vet (jag är ju "gammal")- men jag får sådan moderskänslor - ovälkomna javisst - men jag vill ta hem allihop och visa dom att det finns människor med empati - både för folk o djur.

Kan du inte säga nåt vettigt som har att göra med diskussionen istället? Jag är varken 3 eller 19 år.

Jag kan ju inte hindra dig från att inte tro på mig.
Jag hade defintivt väjt från människan - och där är ju hästen isåfall.
Det var ju välja man skulle göra.
Inte styr man på något - man styr från något.
Det är därför folk väjer för rådjur och kör in i långtradare

Så du menar på fullaste allvar alltså att du skulle offra både din hästs liv och ditt eget liv pga av en främmande människa??

Näe,jag får inte in det i min skalle hur man ens kan tänka/agera/göra så!?

fy tusan - jag kör mitt emellan och hoppas att bägge kan hoppa lite (min kusin har faktiskt klarat sig med ett brutet nyckelben för att hon hoppade undan när hon blev påkörd).
Att inte köra på en människa är en reflex - så djupt rotad att även om jag ska välja så funkar det inte.

Barn o vuxen - jag skulle väja för barnet och skrika hoppa för helvete åt den vuxne.

Kan du inte säga nåt vettigt som har att göra med diskussionen istället? Jag är varken 3 eller 19 år.

Håller med!

Inte nog att man blir kallad för psykfall så ska man även kallas för en omogen liten skit (med andra ord) bara för att man tycker och tänker som man gör.

Så du blir ledsen för min skull för att jag är typ skadad för livet och inte tror på människan (ehh ungefär så)?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: inverterad
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Skottlossning på skola
  • Föräldrarpenningtillägg