F
Fantasi
min häst är såld, eller håller på att bli, tyvärr har hästen visat hälta på ett framknä då den av köparen besiktades. pga detta så har hon bokat tid för hältutredning (idag) och både jag och hon kommer att vara med vid den. Dock har jag sagt att hon får betala (stå på räkningen) men hur funkar det då jag är försäkringstagare, kan jag skriva direktregleringen på atg(förmodligen går det ju över självrisken om hältan kvarstår) men att räkningen ändå sätts på köparen?
jag kommer självklart att stå en del av summan men har valt att ge dessa pengar i handen på henne i stället, då det fårn början var hon som ville in på hältutredningen med hästen
handpenning är erlagd och hästen befinner sig redan hos köparen, jag var själv inte med vid besiktningen utav hästen eftersom den gjordes på köparens ort.
jag kommer självklart att stå en del av summan men har valt att ge dessa pengar i handen på henne i stället, då det fårn början var hon som ville in på hältutredningen med hästen
handpenning är erlagd och hästen befinner sig redan hos köparen, jag var själv inte med vid besiktningen utav hästen eftersom den gjordes på köparens ort.