Vem ska man kontakta?

KaffeKask

Trådstartare
Tanken är att jag till våren ska skaffa mig en bruksnordis, har alltid varit intresserad av att jobba i skog o mark med häst, klippa gräs, skotta snö, köra sopor dra timmerstötting osv.

Men går det att göra sånt här och tjäna på det?
Vem kontaktar man? Och tjaa, hur går man till väga helt enkelt? :D

Sv: Vem ska man kontakta?

Om du har kunskapen och erfarenheten som krävs är det "bara" att starta eget företag och börja lägga anbud!
Föreningen Skogshästen har tagit fram prislistor på olika slags körning som är till mycket bra hjälp när man ska räkna själv!

Men jag skulle starkt rekommendera "nya" kuskutbildningen på strömsholm!
Dom sysslar precis med det du är intresserad av!
Allt från praktik till företagsekonomi rörande hästtjänster!

Sen är det svårt på många ställen eller överallt i Sverige att leva på hästkörning (om det var det du menade med tjäna...) men ingenting är omöjligt!

För övrigt tycker jag du har valt en en bra ras!:)

Lycka till!

Sv: Vem ska man kontakta?

Vad kul :D Klart det går! Krävs nog en hel del arbete och kämparglöd innan man kan försörja sig på enbart sin häst och bara en häst kanske blir svårt. Jag jobbar själv i ett arbetshästföretag där det nu finns 12 ardennerhästar och en bruksnordis i teamet. PMa om du vill ha kontaktuppgifter till min arbetsgivare m.fl. eldsjälar för inspiration och råd.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar