Vem ska jag välja, 2006

C

Cronis

Stoet blev ju inte dräktigt, i år, så hon ska betäckas om i vår. Problemet är att jag inte vet med vem jag ska betäcka, eller om jag ska ta samma hingst.
I år så försökte vi med Goldmine xx.

Har alltid velat ha en avkomma e. Maraton, fråga mig INTE varför, (kanske för att han står nära) nej då, skämt å sido, men han är fin, och sen har han lämnat bra avkommor.
Sen får man väl passa på när han än så länge är i livet, och kan betäcka. Vi får väl hoppas att han är i liv när knopparna brister, (om vi tar honom).
Men något säger mig att jag inte bör ta honom då märren är e. Robin Z. Något tar emot...

Så, har ni något tips? Bara sådär, på rak arm, utan att jag skriver nått mer om hästen, (men fråga gärna) dock vet ni att hon är e. Robin Z. ;)

Tack. :bow:

Sv: Vem ska jag välja, 2006

Robin Z och Maraton låter spontant tungt och lågställt, men stoet kanske har mkt fullblod på mödernet och är lätt och fin?

Fredag skrev:
Robin Z och Maraton låter spontant tungt och lågställt,
Det va just anledningen till att jag inte ville ha Maraton, något säger ju "stopp".

Stoet är varken lätt, eller tungt, men skulle en expert bedömma henne skulle hon säkert hamna i den "tunga" kategorin.

Jag valde chess 880 till mitt hoppstammade sto, som är av den tyngre modellen, han lämnar lätta högställda hästar och har rel fin stam. Han kan dock lämna ngt stora avkommor har jag hört.(höga) Han lämnar mkt hög ridbarhet, trevligt temprament och har mkt bra sperma.

Åh, Chess! :love:
Varför har jag inte tänkt på honom?! (när jag ändå vill använde de gamla goa hingstarna)...
Han är en underbar individ, som lämnar underbara individer. Han tåls att kika närmare på, absolut.
Tack för tipset, honom hade jag aldeles glömt bort!

Jag vet en tjej som har robin Z på sitt sto, och betäkte med Last Liberty 988, ut komm det en väldigt fin avkomma!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 869
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 929
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit
  • Dressyrsnack nummer 18