Det borde bli bättre än vad det är nu i varje fall.Jag kommer inte känna mig ren.
Och så slår du ihjäl några timmar på väg mot måndag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det borde bli bättre än vad det är nu i varje fall.Jag kommer inte känna mig ren.
Man utgår från det som är vanligast.
Det vanligaste är att folk klarar av att duscha med takdusch. Att inte klara av det är en avvikelse som handlar om några få.
Därför så kan man inte anse att takdusch är fel utrustning i lokaler tänkta för många människor.
Det finns en orsak till att psyk inte är utrustat med duschslang som standard.
Därför måste man berätta för personalen att man inte klarar av det.
Jag tror dessutom inte att någon som anses suicid får använda duschslang obevakat.
Dörren är låst och mina mediciner är inlåsta. Man måste alltså be om att få det upplåst om man ska komma nånstans.Är du där frivilligt så finns det ingenting som hindrar dig från att bara gå. Är du inte där frivilligt så att säga så är det bäst att helt enkelt spela frisk, duscha, ta hand om dig själv. Visa att det inte finns någon anledning till att ha kvar dig. Att vara utåtagerande och arg och bete sig irrationellt gör inte saken lättare, det är tvärtom ett ganska tydligt tecken på att det kanske inte är så dumt att vara kvar.
Dock får man komma ihåg när man är där att man faktiskt kom dit av en anledning och det är en chans till att få ordnat med medicineringen så att man kan få något som hjälper en istället.
Ja, och det är väl rimligt?Dörren är låst och mina mediciner är inlåsta. Man måste alltså be om att få det upplåst om man ska komma nånstans.
Ja du är på akutpsyk för att du är akut psykiskt sjuk. Man är inte där för skojs skull, det är inte mysigt och trevligt utan det är för jävligt. Men det är ett ont måste.Dörren är låst och mina mediciner är inlåsta. Man måste alltså be om att få det upplåst om man ska komma nånstans.
Du är på akutpsyk pga att du riggat ett rep och skrev att du inte ville leva längre. Klart medicinerna är inlåsta.Dörren är låst och mina mediciner är inlåsta. Man måste alltså be om att få det upplåst om man ska komma nånstans.
Det är som att sitta i fängelse.
Nej det är inte standardvarianten för mig.Takdusch är inte heller standardvarianten för mig. Bara för att det är det för dig innebär det inte att det är det för alla.
Det är det, men det är också tryggt och man kan släppa på kontrollen och faktiskt få må dåligt utan att behöva hålla igen. Man är bland folk som klarar av ens mående och det kan vara ganska befriande ibland. Det är ingen som dömer en där..oftast.Dörren är låst och mina mediciner är inlåsta. Man måste alltså be om att få det upplåst om man ska komma nånstans.
Det är som att sitta i fängelse.
De är vana vid att hantera människor som inte står ut.Jag har precis frågat igen när jag blir utskriven för jag står inte ut. Jag fick inget mer svar än att det är söndag idag.
Det är en evighet till måndag.
Var precis inne på att skriva något på liknande tema, men du gjorde det bättre.Jag orkar inte citera alla som skrivit till @Wille i ämnet dusch, men jag måste bara fråga hur ni tänker? Det känns som att ni bara utgår ifrån er själva och hur det är för er. Bara för att normen är att kunna duscha var som helst med vilka produkter som helst så är det inte alls så för alla. Det finns många sjukdomar och ”diagnoser” som kan göra att saker och ting måste vara på ett visst sätt. Då kan märket på tvålen vara av väldigt stor betydelse.
Jag själv tex har asperger och kan inte heller använda vilken duschcreme som helst. Både pga av doft men också pga konsistens/känsla. Och skulle någon säga till mig att jag skulle ”vara tacksam” för att jag har tillgång till dusch och tvål skulle jag låsa mig och då skulle det bli ännu svårare.
Jag har också PTSD och kan absolut inte duscha under takdusch. Finns det bara takdusch duschar jag inte.
Ni vet ingenting om @Wille och varför hon har speciella behov för att kunna duscha. Kan väl tycka att ni kunde vara lite mer ödmjuka.
Allt är liksom inte svart eller vitt. Jag är säker på att @Wille gör så gott hon kan utifrån de förutsättningar hon har i sin sjukdomsbild just nu.
De hanterar det inte alls.De är vana vid att hantera människor som inte står ut.
Det är därför som du är där du är.
Hur hade du velat att dom reagerade och hanterade dig? Förutom då att göra bättre mat, bättre dusch osv..De hanterar det inte alls.
Problemet är att @Wille lider oerhört av att vara oduschad.Jag har inte upplevt att @Wille klagar på att sjukhuset är felutrustat, jag upplever att hon behöver något annat som inte finns där. Det är ju stor skillnad. Jag tror också att hon, liksom jag, förstår varför det inte finns. Det spelar ju dock ingen roll varför det man behöver inte finns, det som spelar roll är att det inte finns. Stor skillnad där också.
Jag förstår bara inte behovet av att säga om och om igen till @Wille att hon borde kunna duscha ändå, fast hon uttryckligen berättar både att och varför hon inte kan duscha där. Kan man inte bara acceptera det då? För henne funkar det inte att duscha under de rådande omständigheterna. Punkt liksom. Skicka en kram till henne istället för att säga att hon borde kunna och att alla andra kan.
Hur vet du det?De hanterar det inte alls.
När du träffade henne hade hon inte just riggat ett rep antar jag. Så det kanske inte är en helt rimlig jämförelse.Problemet är att @Wille lider oerhört av att vara oduschad.
På något vis så måste hon ju lösa det.
Stå ut.
Duscha i de duschar som finns.
Be om att få duscha bevakat med duschslang.
Har du något annat förslag?
Eller har det börjat att handla om dig själv i stället för om @Wille ?
Jag har träffat @Wille , vi hade det mycket trevligt.
Mitt intryck av @Wille var att praktikaliter inte alls var svåra för henne.
Därför så tror jag att hon inte fungerar som du fungerar utan på ett annat sätt än du.
Det kommer inte att hjälpa. Problemet är att just nu är @Wille psykiskt sjuk. Det kommer inte att hjälpa att tjata om att duschar eller mat. Allt känns outhärdligt vad nån än säger och gör. Det är outhärdligt. Och det suger. Och just nu hjälper antagligen ingenting. Möjligtvis något ångestdämpande preparat.Problemet är att @Wille lider oerhört av att vara oduschad.
På något vis så måste hon ju lösa det.
Stå ut.
Duscha i de duschar som finns.
Be om att få duscha bevakat med duschslang.
Har du något annat förslag?
Eller har det börjat att handla om dig själv i stället för om @Wille ?
Jag har träffat @Wille , vi hade det mycket trevligt.
Mitt intryck av @Wille var att praktikaliter inte alls var svåra för henne.
Därför så tror jag att hon inte fungerar som du fungerar utan på ett annat sätt än du.
Definitivt.Var precis inne på att skriva något på liknande tema, men du gjorde det bättre.
Jag har blivit klassad som "vägrar ta medicin" en gång. Jag bad om ett glas för att kunna dricka vatten, men fick nej på det. Personalen ansåg att den mikroskopiska medicinkoppen skulle fylla den funktionen.
Där och då hade jag inte kapaciteten att kunna omforma hela processen för hur jag sväljer, håller glaset, mängden vatten i munnen osv. till att genomföra något annat än det jag var van vid. Det var helt enkelt utanför min förmåga att svälja tabletten på ett nytt och ovant sätt.
Jag ville ta den eftersom det skulle få negativa konsekvenser att inte göra det. Men jag hade inte möjligheten under de förutsättningar som erbjöds.
Kan mycket väl tänka mig att det finns liknande element i oförmågan att anpassa sig till takdusch, lånade kläder, såsig potatis e.dyl.
Var precis inne på att skriva något på liknande tema, men du gjorde det bättre.
Jag har blivit klassad som "vägrar ta medicin" en gång. Jag bad om ett glas för att kunna dricka vatten, men fick nej på det. Personalen ansåg att den mikroskopiska medicinkoppen skulle fylla den funktionen.
Där och då hade jag inte kapaciteten att kunna omforma hela processen för hur jag sväljer, håller glaset, mängden vatten i munnen osv. till att genomföra något annat än det jag var van vid. Det var helt enkelt utanför min förmåga att svälja tabletten på ett nytt och ovant sätt.
Jag ville ta den eftersom det skulle få negativa konsekvenser att inte göra det. Men jag hade inte möjligheten under de förutsättningar som erbjöds.
Kan mycket väl tänka mig att det finns liknande element i oförmågan att anpassa sig till takdusch, lånade kläder, såsig potatis e.dyl.
Nej precis, så jag vet ju vad som är rimligt i bättre tider.När du träffade henne hade hon inte just riggat ett rep antar jag. Så det kanske inte är en helt rimlig jämförelse.
Och nej, det handlar inte om mig. Jag förstår bara inte behovet at att pusha när hon så tydligt visar att hon inte vill det. Hon mår skit av att inte duscha men hon mår uppenbarligen ännu mer skit av tanken på att duscha där under de förutsättningar som finns. Av två jävliga val har hon gjort det som för tillfället är minst jävligt. Det betyder inte att det inte är överjävligt för henne.