Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

Har gjort 2 st till, båda i strl full:

15136709.jpg

15136710.jpg

15136714.jpg

15136715.jpg

Jag använde färdigt band. Då får man extra stöd av att de håller ihop så släpper det någon stanns lite så håller det runt ihop det ändå.

Jag förstår inte... SÅ det är inte enskilda pärlor du limmat på utan något slags band med pärlor på?

Är ett färdigt band som fanns i en, två eller treradigt i vitt eller svarta infästen och tråd. Bara att mäta, klippa av och limma. Tror det kostade strax under 70kr metern dock

Senast ändrad av en moderator:

i sybehörsaffären. Har fått mersmak och måste skaffa ett träns med platt pannband oxå. Har redan blingat till lädergrimman med samma

Har bara lagt det under, och sen flätat som vanligt..
funkar kanon inte mkt pillrigare än vanligt..

Kl*

Fick insperation av tården och var såklart tvungen att testa :D

Första försöket, fick inte till de där tandade så fick göra en lite annan variant men nöjd e jag iaf :D

lkslingoalltannat030.jpg

lkslingoalltannat017.jpg

Snyggt. Har du använt 3 band eller en bas och flätat med 2?

tack :D Jag använde 3 band direkt, så det var lite klurigt men det gick! Ja jag ska till stallet snart och kan pass apåa tt ta några foton! :)

Har inte läst igenom hela tråden men det är så att min kompis ska snart vara med på en skojtävling där man vinner pris för bästa utklädnad. hon ska ha en stor maffig klänning i vinrött/mörkrosa och svart som hänger å släpar lite där och var, den kommer bli skitfin! hästen är också svart.

Nu är det så att hon skulle vilja ha ett snyggt barockliknande pannband på honom, gärna v-format med silver detaljer. Hon ahr ju islandsträns också så det går intesätta fast ett vanligt pannband, man måste fixa eget eller använda ett med kardborre.

Har ni några förslag hur man kan fixa det här?

Ps, av de pannband jag sett i tråden, är dom urläckra! :d

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
940
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 058
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka