Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

har dekorerat detta själv:
15153193.jpg

Borde inte vara några problem att göra. Gjorde min barbackapadd i fuskmocka och var lätt att sy i. Om man använder fuskläder så kan man sy och dekorera hur man vill. Då kan man välja kardborrefäste eller sätta på det direkt.

kl

Gjorde detta imorse, av slaktade armband.

Ngn som har tips på hur man kan fästa runt nackstycket?
Har bara knytit runt än så länge.

Jag har gjort två egna.. har dock inte provat dom på häst än men det blir nog av nån gång i veckan, ska fixa bilder då ;)

spanienmm228.jpg

pannband005.jpg

pannband008.jpg

Ska dock göra om det andra och sätta pälorna lite tätare..

Inte ännu, tänkte ta med det till stallet imorgon:)
Så då blir det förhoppningsvis lite bilder också:D

ja vill göra ett v-format pannband med vita pärlor på. kan man köpa de från börjestränset o sätta dit på? eller blir de klumpigt måste de ligga i en "skåra"?

Man blir ju bara sååå inspererad! For genast iväg & inhandla lite "gosaker". Har gjort två med hajtandsmönster ,dom tänker jag inte visa här, alla vet ju hur dom ser ut.
Jag var ju bara tvungen & göra ett "tingel-tangel" också, här är den:

http://i213.photobucket.com/albums/cc6/snoris/DSCN0207.jpg

Till alla andra "knep & knåpare"- va ni är duktiga!

*kl*

asså jag måste vara DUM I HUVUDET... fattar verkligen inte hur man gör... å stallägarens ursöta dotter fyller år på fredag och önskar sig ett "sånt galopppannband som Oki har"... (min har flätat i svart och guld som en annan har gjort åt mig)

HJÄLP... har lila och ljuslila band... ungen kommer ju skämmas över pannbandet om ingen hjälper mig ;)

KL

Alltså jag finner inte ord - så himla duktig ni är! Allas knyppel-och-knåp resultat är bara :love::d:)

Nu tänker jag följa denna tråd och ta tag i min egna kreativitet och se om jag kan prestera fram något.. :idea:

*kl*

asså jag måste vara DUM I HUVUDET... fattar verkligen inte hur man gör... å stallägarens ursöta dotter fyller år på fredag och önskar sig ett "sånt galopppannband som Oki har"... (min har flätat i svart och guld som en annan har gjort åt mig)

HJÄLP... har lila och ljuslila band... ungen kommer ju skämmas över pannbandet om ingen hjälper mig ;)

http://www.horsewyse.com.au/browbands.html

:)

*Knapplån*

Vilka fina pannband alla gör!
Nu blev jag verkligen inspirerad att göra något åt det gamla pannbandet som sitter på pållans träns :angel:
Det blir ju som mer... Personligt :idea:

tack :)

fast det är inte jämnt å lädret lyser igenom här å var... + att man måste fläta med pannbandet böjt!!!
men på fredag ska det vara perfekt ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
940
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 058
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd