Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

åh, ännu billigare :idea: :D!

*kn*

måste det vara ett platt pannband för att man ska kunna fläta det på bästa sätt, eller kan det vara lite rundsytt? tänkte på det pannbandet som jag länkade till, och det som Tigertofflan nämnde :p ;)

klart att det går att använda pannband som inte är helt platta..
jag har använt mig av sånna som är dubbla, och lite "runda" på ena sidan..

Hur långt ska man köpa?
hur många färger ska man ha om man vill börja lätt?

Vad kostar det på ett ungeär?

beror på vilken storlek du har på pannbandet
men räkna med ca 2 m/färg till ett pannband i strl full

det enklaste är ju hajtandsmönstret det med 2 st färger..
men även det går ju att avancera till iaf 4 st färger, men mönstret blir inte xakt som med 2 st färger..

det beror ju på vad man använder sig av för material,
jag köpte satinband på 5 meters rulle (10mm bred) för 35 kr styck på Åhl*ns..

å sen beror det väl oxå på om man har ett pannband hemma som skräpar eller inte..

14466795.jpg

Köpte för lite till den här, ska köpa mera efter skolan. Det var ju jätte kul:D
14466793.jpg

Det är ingen som avancerat och gjort pannband med namn på? en i mitt förra stall hade ett sånt till sin häst. va riktigt riktigt snyggt. Hon ville inte riktigt säga hur hon gjort...:(

Nej, eller det vet jag inte. hon hade nog något lite hårdare. typ plast band kanske.. Undra om dom har någon bok på biblioteket som har någon form av beskrivning på hur man flätar bokstäver.. Kanske ska ta sig en tripp ner och kolla..:)

Har nu fixat bilder på pannbanden på pållen..
men bara 2 av dom än så länge..
han är ingen linslus därav de dåliga bilderna..hehe

Det mörka:
14499612.jpg

14499610.jpg

14499611.jpg

Det ljusa:
14499608.jpg

14499606.jpg

14499609.jpg

FINT! tänk om man hade haft ett minne så man kom ihåg o köpa när man väl kom in till nån affär....
Kan ju träna lite med presentpapper här hemma visserligen så blir det suuuper när jag väl gör med de rätta färgerna.

Så här gjorde jag på nosgrimman och har man ett platt pannband så blir det lika bra där. Har använt det i flera månader och superlimmet sitter bra än.

nosgrimman.jpg

nosgrimman2-1.jpg

Sitter som berget hittils trots att nosgrimman var välsmort innan och har gjorts rent efter. Min förhoppning var att det skulle sitta ett tag och sedan fick man limma igen eller byta ut. Skulle dock bara göra det på ett billigare läder för skulle tro att det lämnar fläckar efteråt.

Har gjort det på en lädergrimma oxå

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
948
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
740
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 061
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
341
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka