Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

kl
Jag har också gjort ett pannband själv:D eller jag har satt fast pärlor på det :p Jag tyckte det blev jätte snyggt men pärlorna höll inte fast länge :mad:...

17793946.jpg

17793945.jpg

Efter inspiration från denna tråden så gav jag mig på att fläta ett eget pannband i "våra" färger. -Cerise och olivgrönt(eller så nära oliv jag kunde komma...) För att dölja mina "glapp" mellan varven så vävde jag in ett svart satinband oxå :D

Tadaa:
pannbandeget.jpg

Jag försökte oxå dekorera nosdelen på vår lädergrimma med ett strassband men det gick inte så bra! Hur gör man för att plast skall fästa mot läder? Jag använde Super attack, det fastnade men lossnade med ett "klick" när man drog fingret över det. Nåra tips?

Min dotter är duktigare än vad jag är;)
De här har hon gjort (hon är 13 år).
IMAG0007.jpg

IMAG0006.jpg

IMAG0005.jpg

Den här gjorde jag iaf:
IMAG0004.jpg

Jag har använt smyckeslim från Pa****ro. Verkar funka bra, men jag har inte testat att utsätta det så hårt än.

jag har tagit wiretråd(plastöverdragen metalltråd) och runda pärlor från panduro hobby. jag har en pärla mellan varje "blomma". blommorna gör man genom att trä på fyra pärlor i rad och sedan trä genom första pärlan igen. än så länge sitter det fast med gummisnoddar på tränset men ska sätta på läderfästen.

pannband.jpg
[/IMG]

oj såg nu att det inte stämmer med färgerna:rofl: hoppas du fattar ändå ;)

Senast ändrad av en moderator:

Efter inspiration från denna tråden så gav jag mig på att fläta ett eget pannband i "våra" färger. -Cerise och olivgrönt(eller så nära oliv jag kunde komma...) För att dölja mina "glapp" mellan varven så vävde jag in ett svart satinband oxå :D

Tadaa:
pannbandeget.jpg

haha shit det är ju mina och hollans färger oxå:rofl: trodde faktiskt vi var de enda med kombinationen grönt och rosa :D grymt snyggt pannband iaf:)

Ja, visst är hon duktig!
Har du bilder på dina, jag tror inte att jag sett några?

Hur ser de där pannbanden med rosetter ut på hästarna?
Föreställer mig det och det blir verkligen inte fint i mitt huvud :p
Annars är de grymt fina!

Jättefina! :love: Gillar speciellt de sista i olika rosa nyanser.

puttar lite, i hopp om att det kommer fler bilder på fina pannband då

en fråga, ser era lika dana ut på fram och baksida?

jag kollade på ett ASGAMMALT i plast som jag har, det är samma på båda sidorna... men det jag gjorde är knöggligt på baksidan.. samma med ett jag köpte...

kan någon fota baksida?

hajtanden ser likadan ut på baksidan, men inte diamanten.
kan tyvärr inte fota

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
925
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 051
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka