Sv: Vem har gjort egan pannband?
Det är bara fantasin som sätter gränser
Själv så kan jag inte sy alls (fast jag fick oförklarligt nog mvg i syslöjd i år!!!!!!!) men jag försöker göra allt på andra sätt isåfall!
Kl
Gjorde ett pannband idag i silver och guld:
Det syns lite vitt under den genomskinliga stjärnan. Det är lim, och har försvunnit (så det syns ingenting då limmet också blivit genomskinligt när det har torkat)
Sen vill jag tillägga att bilden kanske inte riktigt gör pannbandet rättvisa, för det är ganska fint egentligen!
Kan berätta hur jag gjort det också!
Tog ett gammalt träns jag hittade och skar loss käkremmen och tog bort spännet. Sedan gjorde jag öglor (gjorde hål med hjälp av såna där nålar med pluppar på som man sätter fast papper med på anslagstavlor (hjärnsläpp och kommer inte på vad de kallas) och pressade dem utav bara h*llskotta mot lädret så det gav efter. Sen sydde jag med nån stark tråd jag hittade.
Sen letade jag fram ett guldfärgat flätat snöre, gjorde två hål i varje ände av pannbandet, precis intill öglorna och stack igenom glitterstenarna (de runda, de har nålar på undersidan), sedan stack jag nålen genom snörena och klippte av den och limmade fast snöre + nålar med glitterstenar. Sedan limmade jag fast stjärnorna.
Inte alls svårt alltså
förlåt om ni blev förvirrade, det var väldigt lätt men jag förklarar lite knasigt..