Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

*Knapplån*

Har gjort ytteligare ett, och måste ju nu "tyvärr" köpa ett matchande shabrak..

23860961.jpg

Hehe, jag vill nästan lära mig fläta bara för att rättfärdiga köp av nya schabrak! :D

vill ha lite "recept" på hemma gjorda pannband ;)

Har nu hunnit göra ett till.. men dock i strl ponny..
hade inget annat för mig och pannbandet låg bara och skräpade..

14270884.jpg

14270882.jpg

även gjort en matchande nosgrimma till ett av de tidigare pannbanden..
14270880.jpg

14270881.jpg

Du vill inte göra ett åt mig?:angel:

Alltså jag måste vara allmänt korkad för jag fattar verkligen inte hur man hajtands flätar!! Har varit inne på några sidor med beskrivning men jag lyckas ändå inte!! Kan inte nån lägga in steg för steg?

ps. har inte orkat läsa hela tråden så det kanske ni redan har skrivit nånstans...

kl

har inte sett alla inlägg än men såna här har vi på travarna, det finns "flätat" och denna sorten med brodyr...finns att fa i nästan alla färger

237711.jpg

Kul att försöka matcha pannband med schabrak ja...
057.jpg

*kl*

Jag har beställt bling-bling och ska fixa ett pannband nu :laugh: ni som har gjort egna blingisar, hur har ni fått stenarna att hållas? Vill ju inte att dom ska ramla av när pannbandet böjs..
Ska sätta fast på ett schabrak också men är orolig att det ska försvinna i tvätten :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
921
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 051
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis

Hund, Katt, Andra Djur