Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

Jag är sjuk och har en skittråkig fredag, så jag har underhållt mig med detta..

a1ca7c7785c3a24dca158e635f951b28_640_480.jpg

PLINGPLIING :D

Tack :laugh:

Nu har jag gjort ett till, blingar mycket mer IRL dock :D

dd925e906f110e18a47d69463a0c98ae_640_288.jpg

Nu har jag suttit hela dagen och limmat bling..leeess! Såhär blev pannbandet iaf
6c2710adfebed667f64958c10b3859c4_640_480.jpg

rätt nöjd, det blingar jättemycket :love::love:

KL
Håller på att göra detta pannband. Behöver köpa lite fler pärlor innan det blir klart.:)
os-kopia.jpg

NEEEEJ! Nån hann före mig! Åh ett sånt där har jag ju gått och planerat jättelänge, fast ett böjt. Du får lägga ut fler bilder sen! :D

Senast ändrad:

NEEEEJ! Nån hann före mig! Åh ett sånt där har jag ju gått och planerat jättelänge, fast ett böjt. Du får lägga ut fler bilder sen! :D

:rofl: Jag har faktiskt också funderingar på ett svängt...:D fast med rosa pärlor och vita strassrondeller...:love: Måste bli så fiint

Varför inte rosa pärlor och rosa strass? Det är inte särskilt svårt att hitta i så gott som samma nyans på båda. Jag är färgmatchningsfreak, allt måste vara likadant:angel:

kl

Detta pannbandet har jag gjort själv för typ ett år sedan ;)
Jag gillar det ;P
208.jpg

Alltså, jisses vad inspirerad jag blir. Och påmind om ridskoledagarna när man hade sköthäst och skulle ha allt i hästens färger och flötade pannband tills plastbanden skar upp fingrarna. Det var på den tiden dinosaurier fortfarande vandrade runt på jorden. Så längesedan var det.

Skall rycka av pannbandet på nya kandaret för at det ar strass. Det är svängt och paddat. Funderade på vad jag skulle ha på istället. Självklart att man skall flöta det, eller bygga vidare på strassen och överblinga det till pållen som har hur mycket vitt i fejset som helst.

Och så har jag ett vanligt enlet platt här i hyllan som jag tittar på och funderar vad jag skall göra med. Tror jag får börja spana på panduro's hemsida och se vad man hittar.

Bra jobbat gänget. Tack för inspirationen.

Har nu hunnit göra ett till.. men dock i strl ponny..
hade inget annat för mig och pannbandet låg bara och skräpade..

14270884.jpg

14270882.jpg

även gjort en matchande nosgrimma till ett av de tidigare pannbanden..
14270880.jpg

14270881.jpg

Men hur fäster ni era? Alltså det som hänger på sidorna. E det tejp du har satt? Men sen? Man kan väl inte bara klippa av de. då går det väl upp? Limma och klippa av eler ? men ser inte det konstigt ut? ingen som har bild på hur det ser ut efter att man fäst?
:)

Vill bara säga tack till inspirationen. Coop hade framme julinslagningsgrejer så det köptes in svart och vinröda siden band. Det platta pannbandet flätades. Satte det på dressyrtränset. Det hade egentligen ett rundsytt pannband som nu sitter på kandaret. Blingbling pannbanadet kommer jag bara ha till tävling.

Så återigen, tack för inspirationen och påminnelsen om ungdomens glada dagar. Tror inte jag flätat pannband på över 30 år. Känner mig som värsta ponny tjejen på ridskolan som just blivit tilldelad en sköthäst.

Jag syr fast ändarna på baksidan, lite pilligt men tror att det håller bäst.
Men har inte testat att limma så kan ej jämnföra..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
921
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 051
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka