Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

knapp

Jag har jort mina första pannband!!

Först detta:
23489313.jpg

sen blev de lite band över, då gjorde jag detta, och passade på att dissikera stenar på ett gammalt skärp:
23489314.jpg

KL

Jag har precis gjort klart mitt första bling-bling-pannband :love:

Det är ca 300 små små små swarowskipärlor i mörkblått och 11 vita "diamanter".

Blev sååå himla fint. :love:

*kl*

Ni som gjort V-formade pannband. Vad har ni använt för läder? HUr får man lite stadga i det så det inte vimsar omkring för mycket?

Ja, det är stadga i det. Det är gjort utav Tärnsjö´s plattläder 4 mm tjockt.

Detta pannband är dubbelsytt och ilägg med fiskskinn.

*knapplån*

Nu har jag flätat ett nytt pannband och nosgrimma till Lidos. Hade en blå flätning innan, men schabraket som det matchade till gick sönder... Nu blev det rött. Blev rätt nöjd, men får kanske spara det till julen. :angel:

23774443.jpg

23774442.jpg

gud vad fint och jämnt du flätar!!! mitt ser ut som en sjuåring har försökt :angel:

:rofl:

Messy och Minusgraader: Tack så mycket. Hinner få kramp i handen ett antal gånger innan det är färdigt, men det är det värt. Tränset har ett jätteskumt mönster i sig, så det måste döljas med nåt annat. :p

Haha ingen snäll som vill förklara hur sjutton man flätar? jag läste den dära sidan på engelska, men jag är inget geni direkt i engelska så jag fatta inte ett dugg :confused: ;) Nån som vill förklara? Och vad använder ni för lim, limpistol? För jag vill så gärna ha ett sånt dära läckert pannaband:d:love:

Najsigt :P Göra nåt så att nosgrimman matchar lite? :P

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
924
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 051
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka