Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

Halvt knappis

Vart HITTAR ni alla dessa billiga pannband? :eek:

Okej, jag stod och valde mellan en "ICE"-variant och en "Crystal" på P, köpte Crystal då den var hälften så dyr. Den är seg (både för och nackdelar).
PM:ar pannbandsmärket (ja, det är faktiskt ett märkespannband och inte rent shit! :o )

Har tillgång till en liten hästaffär långt ut på landet som tar in mkt billiga grejer. :D

Hur går du när du böjer till pannbanden? :laugh:

I övrigt knapplånande blir jag nu jättenyfiken på hur glitterlimmet håller?
Är ju dock värt det att göra om det igen annars...

Jag böjer för hand bara , precis som om man haft en ståltråd i händerna o ska forma till ngt =) (fast man får böja lite till då lädret drar tillbaka lite. Men när man är färdig så stannar pannbandet i den formen!). Eftersom lädret är så mjukt o följsamt finns ingen risk för sprickor eller liknande. :bump:

Super att du har möjlighet tat testa så jag vet vad man ska undvika :bow: :D. Jag fick göra om pannbandet igen (som e på bild ovan) då glittret förblev alldeles för grönt :eek:. Det glitterlimmet var väldigt stelt och sprack om man böjde pannbandet ngt (dock satt det hårt ändå när jag skulle skrapa av det). Köpte ett billigare paket lim denna gången och det är mkt mjukare, kan böja utan att det händer ngt. Men kanske vattenkänsligt? Vi får se :p.

Pannbandet med första glitterlimmet som blev räligt grönt (syns inte så mkt på bilden som dte var i verkligheten)
dec014beskuren.jpg

Efter mkt slit för att få bort det och limma på ny färg i ett par lager så ser det nu ut såhär :bump:!
dec017.jpg

Tillsammans med nästa pannbandsprojekt, påbörjat med guld i mitten, snart färdigt så då kommer bild...
dec018.jpg

:love:Hur gör man såna där trianglar med olika färger som pannband?

Så här blev det! :banana: Skånska färgerna :love: (hade jag haft blått hemma så hade det blivit de svenska färgerna :D )
dec020beskuren.jpg

Hur gör ni med limmet? Limmar ni hela tiden eller bara i början/slut? :)

Snyggt!!!

Imorgon ska jag inhandla glitterlim! :bump:

Tips på vad som kan vara snyggt till brunt läder på en svart häst? :p

Jag förstår inte riktigt din fråga?
Jag trycker ut en kladd lim på pannbandet och har sen en avlång liten ihopvikt bit papper som jag använder för att jämna ut det över pannbandet. När jag har täckt hela så väntar jag tills det har torkat och gör sen likadant en gång till ifall det behövs för att verkligen täcka (annars kan det svarta synas igenom bland glittret). På mitt senaste röd-gula så fick jag tom ta 3 gånger då det var mer pilligt och inte kunde ta så mkt varje gång som om man täckte hela.

Tack! :love:
Hmm... Mässing brukar alltid vara snyggt till brunt, silver funkar också. vet inte hur ljusare nyans av brunt hade sett ut? Vad har hästen för färg? Experimentera kan man ju alltid annars med ex ljublått, rött (som min Frida, på bilden nedan, passar mkt bra i) m.m. Någon särskild färg som du tycker just din häst passar i?:D Mörkt guld är snyggt ialf på swarowskikristaller på brunt läder :d
mars054.jpg

Kl

NU har jag gjort ett pannband som jag pratade om att göra typ i våras eller något. Eller rättare sagt dekorerat ett pannband med syrrans avlagda halsband :idea: :D

Men det blev jättefint, jag är jättenöjd! :)
Ska ta kort på det någon dag.

jag kan nog inte få för mycket av din häst!!! Hon är såååå vaker!!! :love:

jag vill oxå få en bra beskrivning hur man gör romber med sidanband...
man ska ha 4 st har jag förstått, men SEN då :D
kan ingen fota steg för steg :D

Har du gjort det där pannbandet själv också? :love::love:

Han har ett HdR träns i brunt och vitt foder på nosgrimman. han är svart så han passar väl i det mesta, jag tror dock att silver kan se lite "hårt" ut :grin:

Som Messy skriver så, nej det är inte jag som gjort det :p, är OS-pannaband som kostade en halv förmögenhet, men det är som klippt o skuret för Frida :love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
919
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 050
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka