Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

*knapplån*

Ahhh :love: Håller just nu på att försöka göra ett hyfsat snyggt pannband i hajtandsmönster åt min älskade favorithäst! Det blir guld/blått och han lär nog passa utmärkt i det. (L) det är faktist ganska lätt när man väl kommit på hur man ska göra. :angel:

Länk till er som inte riktigt fattat hur man flätar! :idea: http://se.youtube.com/watch?v=ShyuTgzsdfE

Det beror på vilken kvalitet du vill ha. Från 5 kr till uppåt 100 kr.

Senast ändrad av en moderator:

kl

någon som kan tipsa om pannband som är bra att blinga?? dom flesta är ju rundade framtill och det måste vara platt annars fäster inte kristallerna..
har börjat blinga ett som satt på ett kandar jag köpte men utöver det så har jag inte hittat ett enda pannband som lämpar sig. måste vara billigt också annars lönar det sig ju att köpa ett färdigt. mitt kommer bli riktigt dyrt.......:o såhär i efterhand vore det lika bra att köpa ett os..

Jag tog mitt gamla Hansbo som du ser på bilden.
hedwig1_080308.JPG

Bände bort den vita plastgrejen och fick en perfekt skåra att stoppa pärlor och bling i. Har även ropat in billiga liknande på tradera. :)
Kan tilläga att jag trär upp min pärlor på en tråd. Som bling har jag strassrondeller. Du har väl sett bilden på det halvfärdiga i den här tråden.:angel:

ett sånt pannband har jag faktisk, och har sneglat på det... :idea: men hur fick du bort det vita på ett snyggt sätt? hur stora kristaller har du plats med i "hålet"?

jag har användt kristaller med flat baksida, dom verkar sitta mkt bra, blir ju större fästyta.:)

färgtips? pannbandet är mörkbrunt och hästen fux, har redan påbörjat ett med topaz och har flera med klara stenar. så vore roligt med nån annan färg.:)

Jag var lite brutal...:o och tog en skrivmejsel och bände bort det. Gick faktiskt väldigt lätt. Pärlorna och rondellerna är nog ca 4 mm bara. Kanske 5:confused:

Topas låter jättefint!:love: Tror faktist att cremefärgade pärlor skulle vara underbart fint på ett brunt pannband!

Har ett mjukt och härligt pannband här hemma och kom på att jag har sånt där glitterlim! :idea: Jag vill göra i silver, men det finns inte mycket kvar, jag är bara rädd att det inte ska räcka, vad gör man då liksom .. Panduro ligger inte nära heller :angel: Blir ju inte snyggt om man blandar ..

Vart kan det finnas glitterlim förutom på panduro?
Vänder mig till glitterlim-på-pannbands experten :D

har sett jättepack med glitterlim på typ Rusta - vet dock inte hur bra/dåligt det är... :confused:

tycker ni alla är sååå duktiga som fixar och så, :bow:
själv har jag så dålig fantasi och kort tålamod så jag skulle aldrig ens prova göra något själv även om jag skulle vilja kunna:angel:

När ni sätter på glitterlimmet, hur gör ni då? Penslar ni på det/häller på det?
Och brukar ni smörja tränset/se till att det är hyfsat rent innan eller? :)

Jag testade ändå med silverglittret och det såg skitsnyggt ut när det va på, men när det torkat va det som sten och allt ba föll av när jag böjde lite på pannbandet :s Så det blev inget :( Antar att det beror på att det inte va nån kvalitét på limmet och att det va väldigt gammalt, minns inte ens när jag köpt det :s
Jag strök på med en bit kartong, liksom smetade ut det .. :p

Nej usch vad deppig jag blev -.-' Får grubbla på ngt annat sätt att dekorera pannbandet ^^

Haha okej :rofl: men "förstörs" pannbandet av limmet, alltså kan man använda pannbandet sen genom att ta bort limmet på nåt sätt eller blir det permanent med glitterlim? :confused: hoppas du förstår vad jag menar :angel:
Jag är inte så duktig på att förklara saker! :banana:

Nä, det gör det väl inte .. Bara att skrapa bort om man inte vill ha det.

Haha hela jag är täckt med glitter :rofl:

Hahaha okej! :idea: Vad bra fö isf kan man ju alltid ta ett "fint" pannband! :angel:

Inåsg just att på mitt hajtandsmönstrade pannband har jag(när jag skulle fixa om "början" av flätningen) flätat upp och ner! :rofl: stackars bello som måste ha det på sig!

kl

dessa har jag gjort :)

DSCN1837.jpg

DSCN1838.jpg

DSCN1839.jpg

DSCN1846.jpg

svårt att fotografera, men det är swarovski i färgen light colorado topaz ab och krämfärgade pärlor (halsband från glitter).

Senast ändrad:

hejhej..
jag är nybörjare på det här med pannband och tänkte visa några som jag gjort hittils (många av dom är första testen)

52046_1229549149.jpg
'

28166_1229807239.jpg

25265670.jpg

en julklapp jag jorde till en av mina bästa kompisar (rosetterna är första gången jag gjjorde ett par sådana ) ^^

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
919
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 048
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka