Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

Kanske byta ut färgen. Dock är ju läderfärgen inte det jag har på resten.

*knapplån*

Vad kan man göra med ett trasigt OS pannband? Förslag tack.

reklamera? tror det är Dianapluscopia (vet inte om det blev rätt?) som har fått nytt någon gång.. eller om de sätter dit nya stenar!

testa!

bara kristallerna gick på nästan 500 spänn.... :crazy:

så särskilt ekonomisk är det faktisk inte att göra egna!!

Sv: Vem har gjort egna pannband?

tar min sista knapp..

har nu gjort ett nytt pannband :laugh:
testade att göra ett med pärlor som många andra redan gjort..
blev ett ljust turkost :love: är riktigt nöjd med det..
Tror det kommer vara riktigt snyggt på min svarta valack :D

25541214.jpg

25541212.jpg

Sv: Vem har gjort egna pannband?

Kult!

Er det forresten noen som vet hvor man kan kjøpe billige pannebånd som har en slik grop som gjør det egnet å lage perler som her? Har sett endel rette ned i 70kr, det er OK pris. Men finnes disse også med sving/bue? Har sett, men billigste er nede i 270kr, og det er litt mye for å ødelegge pannebåndet med dets opprinnelige pynt.

OS har forresten en variant med hvite perler og såkalte "krystall-loops" på hver femte perle eller noe.. Kunne vært gøy å etterlikne :)

Fiiint :love:

Har du klistrat dit pärlorna? Jag har försökt att göra ett liknande men jag hittar inget lim som håller :( Så fort jag har rört pannbandet så har limmet släppt.

Sy de på. Hmm.. Jeg så en oppskrift på dette i en tråd her på Bukefalos, men det er en tid tilbake, så den ligger vel langt bak nå.. Husker bare hvordan man gjorde det i hodet..

Hmm, tror jag ska testa det här. Låter superkul ju :D
Har ju en blå sadel så det vore ju kul med nåt matchande :angel:

Jag har sytt på dom, men har limmat på alla knutar för att dde ska hålla bättre.. har använt typ karlssonsklister..
Litte pilligt är det, men ger man det tid får man ett kanonresultat..

Saigon:
Der ja.. Blir fint Hedwig02!

Har bestilt masse perler og sånne krystall-loops på ebay, så skal forsøke å lage noe her jeg også. Når jeg har fått perlene..

pannebane_blue.jpg

Nå har jeg lagd et nytt :) Litt OS-inspirert, selv om OS ikke har noe i disse fargene.

Hsar nu gjort ett par pannband till,men funderar dock på om jag ska köpa fler pärlor så att jag får två rader istället på pannbandet med pärlor..

25697093.jpg

25697095.jpg

25697002.jpg

25696998.jpg

Har även gjort en matchande nosgrimma till dressyr tränset, gjort av ett gammalt pannband..

25697068.jpg

Här syns det att jag har pillat bort några "pluppar" för att kunna få rätt längd..
25697065.jpg

25697091.jpg

Ursäktar bildbomben..

Senast ändrad:

NU puttar jag genom att fråga er som flätar pannband:
Hur gör ni med ändarna på banden? limmar på baksidan, häftar eller syr? Någon som kan visa en bild hur det ser ut?
Kom på en till fråga ;) På rosetterna, syr ni eller limmar ni?

Nu får ni banne mej svara , för nu ska jag sy :D

jag syr på baksidan, men har funderat på om jag även ska limma.. kan fixa bild på det imorgon..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
918
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 047
Senast: NilHe
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30