Sv: Vem har gjort egan pannband?
Hej allihopa! Riktigt snygga pannband ni gör! (:
Håller själv på en del och har lite frågor till er alla!
1.
Är det någon som använder limpistol? Jag har nämligen en, men har inte vågat använda den till pannbanden. Man förstör väl inte satinbanden? Blir det missfärgat? Ser det konstigt ut, eller märks det inte?
2.
Hur breda satinband (eller annat) använder ni? vart köper ni det? Jag har oftast 10 mm. Har köpt i den lokala textilaffärn, och har beställt lite från Ebay.
3.
Vilket lim använder ni, samt limmar ni på fram eller baksidan? Bara i ändarna eller hela? Jag limmar på baksidan hela vägen.
4.
Viker ni in ändarna på banden när ni limmar - eller virar ni ett varv med bandet i änden? (förstod nån detdär? :P) Ta gärna bild på hur era ändar och baksidor ser ut! (:
5. Samma frågor som nedan, alltså:
gör ni egna pannband? Isåfall får ni gärna berätta tjocklek och bredd på lädret, nitarna osv. Samt hur stor "öglan" måste vara. Har bara Cobträns hemma, så vad är längden på pannband storlek Full?
Är det någon som undrar hur man gör hajtandsflätning, diamantflätning eller flätning med 3 band - så kan jag gärna hjälpa till med bilder och förklaringar.
*kl*
Där visar jag hur jag nitar mina pannband
Krullisgirl; det skulle vara jättegulligt om du kunde berätta storleken på nitarna, bredd och tjocklek på lädret och kanske vart du köpte det? Tjäder Läder? Jag är intresserad som bara den!
Samt ifall dina nitar passar perfekt till hålet som håltagaren gör? Berätta gärna detaljerat, då jag är relativt dum i huvudet