Arwyn
Trådstartare
Jag står inackorderad i ett större privatägt stall, och för några månader sedan flyttade det in en hingst i boxen bredvid min valack, på andra sidan har han sin flickvän :smirk: Min häst är väldigt dominant, och tyckte INTE att de var passande med en hingst i HANS stall med HANS tjejer! Så, han började sparka sönder boxen. Vi satte in gummimattor för att han åtminsone inte skulle kunna åsamka mer skador. Häromdagen sparkade han dock sönder boxdörren också. En hel planka sparkade han ut så det blev ett fin-fint hål där. Stallägaren satte för en spånskiva, då han snart ska flytta och det känns onödigt att börja laga mer noggrant, då man måste skära upp metallramen, sätta i ny planka och svetsa ihop igen.
Nu till min fråga: på stallägaren låter det som om jag kommer att få betala för detta, och jag undrar hur det ser ut med dom "rättsliga" delarna. Det står ingenstans i kontraktet om stallinredningen. Jag har flera gånger sagt till henne att jag tycker att hästarna borde flyttas om då min häst sparkar väldigt mycket, men hon tycker att det inte behövs. Så, är det jag eller hon som betalar för vandaliseringen?
Nu till min fråga: på stallägaren låter det som om jag kommer att få betala för detta, och jag undrar hur det ser ut med dom "rättsliga" delarna. Det står ingenstans i kontraktet om stallinredningen. Jag har flera gånger sagt till henne att jag tycker att hästarna borde flyttas om då min häst sparkar väldigt mycket, men hon tycker att det inte behövs. Så, är det jag eller hon som betalar för vandaliseringen?