Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Jag har två ponnyer utlånade, båda som tävlingsponnyer (en har tävlat SM). Fodervärdarna betalar försäkringen via mig (så att jag vet att den blir betald). De får de låna ponnyer att tävla med utan att behöva betala en krona för inköp. Viss utrustning följer med ponnyerna, båda har sina sadlar med sig. Jag tycker att fodervärdarna kommer ”billigt” undan. Jag har också lånat ett sto, för avel, som jag då själv betalar försäkringen på.
Har mitt ponnysto utlånat på foder och JAG betalar försäkringen. För att jag då vet att hon är försäkrad. Fodervärden får däremot betala självrisk och procenten vid ev skada.
Dör hästen eller måste avlivas så är det jag som får livvärdet, känns självklart eftersom det är jag som äger hästen=har betalat den.
Jag vet inte om jag håller med om att det är att komma billigt undan. Inköpskostnaden är minimal i jämförelse med vad det kostar att hålla de små liven.
Precis så har vi det också. Har en ponny på foder åt min dotter och vi betalar vet. vård delen till dem varje månad. Vi står för alla andra kostnader.Har en russvalack utlånad på foder. Jag står själv för livförsäkringen eftersom det är jag som betalt honom och jag som får ut pengar om något skulle hända. Fodervärden står för veterinärvårdsförsäkringen eftersom det är dom som försäkrar sig mot att behöva betala hela beloppet om hästen skulle bli sjuk eller skadad. För mig låter detta som en självklar lösning.