Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker dom kan hålla sig till vandrande pinnar.Går nästan upp i limningarna när jag stöter på någon som fodrar vegetariskt/vegansk pga "etiska" skäl. Skaffa en kanin istället då för helvete. Blir så trött på dessa veganfascister som tror att planetens räddning är lite lite närmare om även deras hundar är veganer. Skärp er för satan... Folk får äta veganskt hur mycket de vill men pallar man inte med att ens husdjur äter kött får man ha en växtätare.
Men eller hur. Jag är själv vegetarian men skulle aldrig komma på tanken att sätta hunden på vegomat.Går nästan upp i limningarna när jag stöter på någon som fodrar vegetariskt/vegansk pga "etiska" skäl. Skaffa en kanin istället då för helvete. Blir så trött på dessa veganfascister som tror att planetens räddning är lite lite närmare om även deras hundar är veganer. Skärp er för satan... Folk får äta veganskt hur mycket de vill men pallar man inte med att ens husdjur äter kött får man ha en växtätare.
Det finns enstaka hundar som är allergiska mot alla animaliska proteiner, i de fallen är det befogat, annars inte.En bekant hade en hund som inte tålde kött, men han mådde bra på vegetarisk kost.
Syftningsfel eller feltänk?I USA har FDA uppmärksammat att hundar som äter spannmålsfria foder drabbas av hjärtfel som kan bero på taurinbrist. Vissa raser tex. New foundland har en ökad benägenhet för att utveckla taurinbrist också. Detta tyder på att hundar faktiskt behöver kött (taurin) ur en rent fysiologisk aspekt.
Själv tycker jag att det är självklart att hundar ska käka kött, om de kan.
Syftningsfel eller feltänk?