Vattnet har lagt av

Sv: Vattnet har lagt av

Eller hydroforen har fått tuppjuck. Den pumpar ut vatten i en otrolig hastighet o mängd.

Va?? Hastighet och mängd? När du öppnar kranen?

Hydrofor är en trycktank. Den kan väl inte pumpa nåt?

Om däremot pumpen går för fullt så stäng av den?

/tanten - helt förvirrad

givaren/sensoren eller vad det nu ar som sager till pumpen att stanga av kanske gatt sonder?

vill ocksa ha uppdatering och helst bildbevis pa den skenande hydroforen :D

Menar du att pumpen går hela tiden? Alltså går pumpen även om du inte spolar eller går den hela tiden när du spolar. Om den går hela tiden när du spolar kan det vara för att det inte blir något tryck i tanken. Tanken måste kanske tömmas så att du får in ny luft. Bara en egen erfarenhet i ämnet.

Pumpen vet jag inte, den är dränkt. Det är hydroforen som sprutar ut vatten, hela tiden, så elen dit är avstängd o jag har därmed inget vatten inomhus.
Har fått rådet att tömma hydroforen helt o sen låta pumpen fylla den på nytt, trycket kan ha blivit för högt, eller så är det nån packning som har gått.
Får se, arbetar hela helgen o är bara hemma o sover.

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
297
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 127
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist