T
Tebazz
När jag köpte min häst stod det att hans hö skulle vattnas innan han fick det. Okej tänkte jag, det blir ju inga problem, och sköt upp problemet eftersom det var sommar. Men förra vintern kom problemet, HUR skulle jag göra? Hälla en hink vatten på det och låta det "dropptorka", men VAR? Jag löste det genom att kasta en halv hink vatten på det när jag hade lagt upp det i hans box. Men han fick ändå en mildare grad hosta. Nu detta året har jag gjort likdant, men fuderar på om han kan bli värre. Jag har ingen aning om hur jag ska lösa detta problem. Hur ska jag hänga upp det, i vad och var någonstans. han får hö som vi drar ur en bal, (hösilage tror jag). Ska man lägga allt i ett hönät och se om man kan hitta någonstans där man kan hälla upp det? han har börjat hosta i början av ridturen, och sen efter galoppen, vilket är rätt vanligt. Hans havre ligger i blöt tillsammans med betforen, så det är inte den han får någon hosta av.
Nu vill jag veta hur alla ni andra dödliga vattnar era hästars hö. Vart hänger ni upp det, och hur? Vi har liksom inga bra ställen där det inte är ivägen, eller vattnet skadar något.
Tacksam för svar.
Nu vill jag veta hur alla ni andra dödliga vattnar era hästars hö. Vart hänger ni upp det, och hur? Vi har liksom inga bra ställen där det inte är ivägen, eller vattnet skadar något.
Tacksam för svar.
Senast ändrad av en moderator: